Diuen que tots els camins condueixen a Roma, i en el cas de Marc Márquez, tampoc no va gaire desencaminat, encara que el destí, és cert, que ha portat al '93' cap a Itàlia, però no ha estat cap a la capital transalpina, sinó a Faenza. I és que en el Gresini Racing, una vegada es va saber que l'ilerdenc no tenia intenció de continuar vinculat a Honda, van decidir esperar a l'octocampió del món i rebre'l a la seva marca amb els braços oberts. D'aquesta manera, el pilot català viurà una nova aventura de mans de l'equip de Nadia Padovani.

Les expectatives amb ell, com no pot ser de cap altra manera, són molt grans. Conscients que el 2024 tornarà a tenir una moto competitiva, la Desmosedici GP23, que el curs anterior va conquerir el Mundial, són molts els que el situen com el favorit, per davant de Bagnaia o Jorge Martín, per emportar-se el seu setè entorxat en MotoGP, encara que sigui amb una moto satèl·lit. Tant a Gresini com el mateix pilot ilerdenc no volen carregar-se amb una pressió afegida, encara que tot el que no sigui estar als llocs davanters, serà un absolut fracàs.

Marc Márquez posant com a pilot del Gresini Racing / Foto: Gresini Racing

Frankie Carchedi, mà dreta de Márquez a Gresini

En aquesta nova aventura, Marc, només ha pogut emportar-se un dels seus homes de confiança des d'Honda a Gresini, Javi Ortiz. La resta s'ha quedat a la marca de l'ala daurada per intentar treure a la superfície el projecte japonès. Sigui com fos, el '93' haurà d'adaptar-se a tot l'equip que l'esquadra de Faenza posarà al seu servei, que no és poca cosa. Santi Hernández, el que ha estat el seu cap tècnic fins ara, seguirà amb Honda, per la qual cosa el '93' haurà de treballar amb el cap que li ha posat Nadia Padovani.

Frankie Carchedi serà la mà dreta de Marc Márquez al seu nou equip. L'anglès ja va acompanyar a Fabio Di Giannantonio la temporada anterior, aconseguint la seva primera victòria a Qatar (que serà l'escenari del debut de l'ilerdenc a Gresini aquest 2024). A més, Carchedi, més enllà de saber el que és guanyar alguna cursa, també sap el que és conquerir títols. Ho va fer el 2020, quan donava suport a Joan Mir a Suzuki, que va aconseguir alçar-se amb el seu primer, i únic mundial, en la categoria reina de motociclisme.

Marc Márquez i Santi Hernández a Honda / Foto: Europa Press

De moment, l'anglès ja ha mantingut els primers contactes amb el que serà el seu nou pupil, i ha parlat sobre el nou projecte de Gresini per al mitjà Speedweek.com. "Els dos vam arribar abans a la presentació de l'equip, ens vam conèixer millor i en aquesta ocasió també vam jugar al pàdel", va començar dient Carchedi, abans d'afegir que "com diu el refrany: Roma no es va construir un dia", per referir-se que la seva relació amb l'ilerdenc acaba de començar i que encara queda molta feina al davant.

Els objectius de Márquez a Gresini

"Ara hi ha moltes coses que hem d'entendre, ens hem de conèixer i no només a nivell humà, sinó també sobre el que ell vol de la moto", va prosseguir el cap tècnic de Gresini, que tal com va reconèixer, malgrat haver estat de vacances "vam estar en contacte per intercanviar informació. Ara tenim una millor idea del que podria necessitar".

Marc Márquez durant un acte publicitari / Foto: Europa Press

L'arribada de Márquez a la factoria Ducati ha aixecat molta pols, però també moltes expectatives, encara que Frankie Carchedi avisa: "Tot el que puc dir és que quan puges a aquesta moto porta un temps entendre tot. Fins i tot amb la seva experiència i tot cal anar pas a pas, encara que ell vol divertir-se a sobre de la moto i vol estar davant."

De moment, ambdós ja s'han marcat els seus primers objectius, sobre els quals ha parlat obertament l'anglès: "L'objectiu és començar amb el millor nivell possible i des d'allà continuar millorant. Hi ha moltes curses per davant i hem vist la llista de lesionats d'aquesta temporada... No s'ha de pensar en aquestes coses (guanyar el Mundial) fins que s'hagin completat les tres quartes parts de la temporada".