S'ha acabat l'etern debat de Ducati. Marc Márquez serà, a tots els efectes, pilot oficial de l'equip oficial de Borgo Panigale i es convertirà en el company de Pecco Bagnaia a partir de 2025. Quan tot feia indicar que seria Jorge Martín qui s'enfundés la mona vermella la pròxima temporada, el '93', conscient del poder i la influència que té a la graella, va jugar les seves cartes, va llançar un envit a la firma bolonyesa per posar-la contra les cordes, i va fer que fessin marxa enrere per convertir-lo a ell en l'elegit.
I és que, abans que els esdeveniments es precipitessin, i després d'unes declaracions de Jorge Martín en la prèvia de Mugello, tot feia presagiar que seria el madrileny qui rellevés Enea Bastianini. No obstant això, en un cap de setmana negre per al '89', Márquez va girar la truita. La idea principal de Ducati, per no perdre'n cap dels dos, era la de pujar Martinator a l'oficial i que el català passés al Pramac, però el pla de l'ilerdenc era un altre i la seva famosa frase "el Pramac no és una opció per a mi", va fer saltar les alarmes.
Marc Márquez revela els detalls del seu fitxatge per Ducati
Després de fer oficial el seu fitxatge per Ducati, Marc Márquez va concedir una entrevista a El Larguero de la Cadena Ser, on va desentranyar la seva arribada a l'equip vermell. El '93' va revelar la 'boja idea' que els els van proposar els italians a ell i Martín per convertir-se en pilots de fàbrica. El de Lleida va admetre que l'equip bolonyès els va presentar la proposta de disputar-se la moto que deixava lliure Enea Bastianini en pista. És a dir, Martinator era l'elegit i Marc pilotaria l'última evolució de la Desmosedici en el Pramac, però amb una condició, si el català acabava per davant en el campionat de Jorge, seria ell qui ascendiria a l'equip oficial.
Una idea que el madrileny va acceptar, però no Marc Márquez, que sabia que tenia la paella pel mànec. "Sí. És així", va assegurar l'ilerdenc confirmant aquests fets. A continuació, el flamant fitxatge de Ducati, va explicar els motius que el van portar a rebutjar l'oferta de l'equip italià, i que va precipitar els fets, que Jorge Martín firmés per Aprilia i que els de Borgo Panigale es decantessin per ell.
Els motius de Márquez per rebutjar el pla inicial de Ducati
"És simple. La primera raó, la principal, és que si te l'has de guanyar en pista, has de tenir les mateixes armes. I ara no les tinc. Però no és excusa i estic demostrant que puc ser competitiu, però allà no les tenia", va començar argumentant Marc Márquez. "El segon punt que tenia clar és que no anava a canviar d'un equip satèl·lit a l'altre", va afegir l'actual pilot de Gresini en una frase que ja va dir durant la prèvia del Gran Premi de Mugello, on tot es va desencadenar.
"I el tercer punt és que quan parles d'esportistes hi ha contractes amb espònsors i patrocinadors que m'han seguit en tota la meva carrera esportiva i una multinacional tanca els pressupostos al setembre per als dos pròxims anys", va explicar, deixant clar que no podia continuar esperant la decisió amb els múltiples contractes comercials que tenia en joc, abans d'afegir que "no pots estar amb els patrocinadors al novembre amb el 'decidiu, ara tu sí i ara tu no o l'any que ve o el 2026 és diferent...', era una cosa inviable".