Sense cap dubte, l'anunci oficial del comiat de Marc Márquez d'Honda ha estat un dels fets més històrics a la graella de MotoGP durant els últims anys. El sofriment del pilot de Cervera a cavall de la seva moto, amb la qual ha batut un rècord de caigudes aquesta temporada, ha suposat la marxa de l'equip de la seva vida, rumb a altres projectes que li permetin ser campió. L'enrenou generat després de la comunicació oficial va acabar amb la confirmació del seu nou equip, el Gresini Racing, on compartirà box amb el seu germà Álex.

Hi ha moltes expectatives i moltes ganes per veure al més gran dels Márquez pujat a una Ducati, encara que sigui la satèl·lit, és a dir, la de l'any anterior. Els tests de València, una vegada acabada la temporada, estan a la cantonada, i serà allà quan vegem a l'octocampió del món pujat a la Desmosedici GP23, que podrà donar-nos algunes pistes sobre on estarà Marc l'any que ve. Són molts els experts que situen al pilot català entre els favorits per alçar-se amb un nou mundial, però el seu fitxatge amaga una clàusula que, una altra vegada, pot fer tremolar al pàdoc.

Presentació Gran Premi Moto GP Montmeló Marc alex Márquez / Foto: Carlos Baglietto
Marc i Álex Márquez en la presentació del Gran Premi de Catalunya / Foto: Carlos Baglietto

Marc Márquez guarda un as sota la màniga

L'arribada de Marc Márquez al box de Gresini, de moment, serà només d'un any. El català només ha firmat per a la temporada de 2024, deixant obertes moltes portes de cara a un 2025, en el qual podria fer el salt a un equip oficial. I és que, el cert, és que estranya veure un pilot de la talla de Márquez en una moto satèl·lit.

Al principi, el seu germà, va assegurar que aquell únic any de contracte corresponia a les exigències de Marc, que no es volia comprometre amb els italians, per si no es tornava a divertir a sobre de la moto. La idea d'una retirada sobrevola el cap del sis vegades campió de la categoria reina, o almenys, això ens volen fer creure.

Marc Márquez roda de premsa / Foto: EFE
Marc Márquez durant una roda de premsa / Foto: EFE

Alex Márquez va assegurar que Marc volia tornar a gaudir i a divertir-se en una moto, situació que no ha ocorregut en Honda, i que no vol que es repeteixi a Gresini. Per aquesta mateixa raó, va dir, només ha firmat per un any amb un dels satèl·lits de Ducati, encara que el petit dels Márquez es va mostrar segur que això no passaria.

2025, salt a un equip oficial

Però, el cert, és que aquell únic any de contracte respon a altres motius. Si Márquez rendeix al seu nivell a Gresini, el 2025, té l'opció de fer el salt a la Ducati oficial. Però, per a això, haurà de passar per davant d'homes com Enea Bastianini, actualment en 'el primer equip' o Jorge Martín, el màxim contendent a rellevar 'Bestia'.

Jorge Martín Marc Márquez podi / Foto: EFE
Marc Márquez i Jorge Martín en el podi / Foto: EFE

Per tot això, si Marc no puja a la marca oficial dels de Borgo Panigale, té l'opció de canviar de box. En KTM l'esperen amb els braços oberts, una vegada resolt el joc de cadires que ha acabat amb Pol Espargaró sense moto. Ja el 2025, el sacrificat podria ser Jack Miller, que no ha acabat de destapar tot el seu potencial, per deixar lloc a Marc i formar una parella d'or amb Brad Binder.

Sigui com fos, a la graella estan tots molt atents a les decisions de Marc Márquez, que poden canviar el futur de molts dels pilots de MotoGP. El de Cervera té, pràcticament, el poder de decidir sobre quina moto correrà, el que pot fer desencadenar un efecte dòmino mai vist.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!