No hi ha ningú a Ducati que no hagi parlat sobre l'arribada de Marc Márquez a la seva factoria. Un fitxatge que, d'altra banda, ha generat enrenou, dubtes i ha polaritzat l'opinió dels dirigents de la marca de Borgo Panigale. De fet, la gran majoria dels homes de vermell desconfiaven de l'arribada del vuit vegades campió del món, una idea que ha anat modificant-se a mesura que s'anava cuinant, a foc lent, l'arribada de l'ilerdenc al box de Gresini. Si bé és cert que, al principi, només Gigi Dall'Igna es mostrava satisfet per l'arribada del pilot de Cervera, ara, són tots els que es desfan en afalacs cap a Marc.

La postura ha anat canviant, sobretot, quan es va veure Márquez pujat, per primera vegada, la Desmosedici GP23, que empunyarà en la seva nova etapa amb els de Faenza. Amb molt poc temps a cavall de la Ducati, Marc es va acostumar ràpidament a la que serà la seva nova amiga durant tot 2024, i va registrar el quart millor temps de la sessió, sent més ràpid que tots els pilots oficials i la telemetria del qual marcava el que tothom esperava. Si tot segueix el seu curs, el '93' tornarà a lluitar pel campionat.

Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press
Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press

Marc Márquez i el dubte de 2025

A Ducati, malgrat els afalacs, continuen dubtant de la possibilitat que Márquez, amb tan sols un any de contracte amb Gresini, marxi el 2025, a qualsevol altre equip oficial (tampoc no es descarta una tornada a Honda) amb els secrets de la moto ideada per Dall'Igna. No obstant això, la gran preocupació és gestionar les relacions internes entre els seus pilots, conscients del caràcter guanyador i competitiu del '93.'

L'únic que falta per parlar, precisament, és el seu protagonista, Marc Márquez. L'ilerdenc no ha pogut donar la seva opinió perquè, fins al 31 de desembre, té contracte amb Honda. Tanmateix, diuen que el rostre és el reflex de l'ànima i quan Marc va baixar de la moto en la seva primera tanda, el seu somriure d'orella a orella ho deia tot. Una imatge val més que mil paraules.

Marc Márquez firmant autògrafs en la seva última carrera|cursa amb Honda / Foto: EFE
Marc Márquez firmant autògrafs en la seva última cursa amb Honda / Foto: EFE

En declaracions a Motorsport.com, Marc, sense parlar obertament sobre Ducati, deixava entreveure que, passi el que passi, ha encertat amb la seva decisió: "Al final, quan em retiri algun dia, em retiraré tranquil perquè ho he intentat tot en la meva cursa". El cert és que, Márquez, només ha firmat un any amb Gresini i la possibilitat d'una retirada és sobre la taula.

Marc parla obertament sobre la seva retirada

De fet, el seu germà Alex Márquez, amb qui compartirà box, va ser el primer a assegurar que aquell únic any de contracte es devia, precisament, a una retirada, perquè no es volia comprometre per si no es tornava a divertir. Unes paraules que ha acabat secundant Marc: "El principal objectiu ara mateix és intentar tornar a divertir-se en la pista, perquè si torno a gaudir puc allargar la meva carrera. Si no em diverteixo, no seguiré en la meva carrera més temps. Així que aquest és l'objectiu principal".

Marc Márquez en els tests del Ricardo Tormo amb Gresini / Foto: Europa Press
Marc Márquez en els tests del Ricardo Tormo amb Gresini / Foto: Europa Press

"Si em quedava en Honda era quedar-me a la meva zona de confort; i el 95% dels pilots s'haurien quedat en Honda. Gran sou, sense pressió, ara desenvoluparé la moto i diria 'entesos, aquesta cursa no ha estat bona perquè estem desenvolupant la moto'. Era fàcil, però jo no soc així. Soc un guanyador i un assassí i intentaré fer-ho el millor possible per intentar lluitar a dalt de tot", va concloure el '93' sobre els motius que l'han portat a canviar d'equip, després d'11 anys amb Honda.