Honda està passant un dels moments més delicats de la seva història com a equip de Moto GP. La marca japonesa, malgrat disposar de dos campions del món a les seves files com Marc Márquez i Joan Mir, és incapaç de trobar una moto competitiva, veient-se per darrere no només de Ducati, la gran dominadora del moment, sinó també de Yahama, KTM i Aprilia. I a tot s'ha afegit el greu problema de Márquez, que després de la seva polèmica caiguda a Portugal ha hagut de passar per la sala d'operacions, perdent-se el GP de l'Argentina i, de moment, també el de Las Américas, tal com ha anunciat a través d'un comunicat.
Amb tot i això, Honda no abaixa els braços i per al següent Gran Premi presentarà canvis importants a la seva moto, amb els quals espera retallar distàncies no només amb Yamaha, sinó també amb Ducati. "Crec que Honda pot fer una moto millor que la Ducati", va afirmar en la pretemporada Marc Márquez, sabedor de les novetats que estava preparant l'equip japonès.

Un nou xassís per a Honda
Després d'una i mil provatures, totes fallides, Honda va acceptar que havia de buscar ajuda externa, deixar de fabricar el seu propi xassís i encarregar-li-ho a Kalex, un dels fabricants més importants a escala mundial. Honda va provar el nou xassís a Jerez i té previst posar-lo en funcionament a Austin, malgrat que no ho podrà fer amb Marc Márquez, baixa d'última hora per al Gran Premi.
Per a Honda, el nou xassís és l'última bala que té per salvar la temporada, ja que si la novetat surt malament ja no li quedarà temps de reacció, amb el risc que això suposa de cara al futur, fins al punt que fins i tot es podria quedar sense Marc Márquez, que somia tornar a ser campió del món i igualar a Valentino Rossi.
"UFFF! Mare de déu!" 😱
— DAZN Espanya (@DAZN_ES) March 26, 2023
La reacció de Maverick Viñales, Pecco Bagnaia i Bezzecchi veient la caiguda de Marc Márquez i Miguel Oliveira #PortugueseGP �������� #MotoGP ���� pic.twitter.com/xM2zHe1d0P
Crítiques a Marc Márquez
A més de per la moto, en Honda també regna la preocupació per l'estat físic de Marc Márquez, que després d'aconseguir la pole a Portugal va fer una maniobra que va acabar en accident, sanció i lesió, una acció que continua donant molt de què parlar. "Va ser un error de pilotatge rar de Marc Márquez, que va haver de pagar car. Conec molt bé la moto, la pole i el tercer lloc a l'Esprint són resultats increïbles. Era impossible des del meu punt de vista, però ho va aconseguir. Òbviament, això li va motivar i va pensar que podia demanar-lo molt a la moto", ha afirmat Stefan Bradl a Servus TV.
"Crec que es va sobreestimar una mica, volia massa. És un problema típic de Marc, que de vegades vol massa, més del que realment és possible. Atesa la seva vasta experiència, és massa impacient. Marc és fantàstic o alguna cosa li surt malament. No vull dir que els rivals li hagin de tenir por, però sens dubte han d'anar amb compte. Perdonin l'expressió, però a sobre de la moto és un carallot", ha afegit.