El futur de Marc Márquez és un dels temes més calents en el Mundial de MotoGP. En el seu traspàs d'Honda a Gresini, l'octocampió del món només va firmar per una temporada amb l'equip de Nadia Padovani, la qual cosa el converteix en agent lliure per a l'any que ve. El 2025, amb una gran multitud dels pilots de la graella expirant els seus contractes, es preveu un gran efecte dòmino amb el '93' com a principal protagonista.

Amb l'anunci oficial de la renovació de Fabio Quartararo per Yamaha ja s'ha tancat una de les opcions, i és que se suposava que el francès també anava a entrar en la pugna per fer-se un lloc en un equip amb una moto més competitiva. Tanmateix, el cas de Marc continua sent un autèntic misteri, encara que tot apunta que només seguiria a Gresini si el grup KTM acaba proveint-li de les seves muntures.

Marc Márquez no anirà a Ducati

Perquè la Desmosedici GP23 no és prou competitiva per lluitar amb les motos de l'equip oficial, Ducati, que porta la muntura actualitzada, la Desmosedici GP24. Una altra de les opcions que pot estudiar el pilot de Lleida és la de fer el salt al box dels de Borgo Panigale, al costat del número '1', Pecco Bagnaia. No obstant això, el '93' sembla haver descartat aquesta possibilitat, en cas d'arribar, sempre que parteixi amb les mateixes condicions que la resta.

És a dir, des de Ducati estan plantejant-se prescindir d'Enea Bastianini per fer el que haurien d'haver fet fa molt temps, donar-li aquest seient a Jorge Martín. El pilot madrileny s'està guanyant amb escreix ser considerat per la directiva italiana per vestir de vermell el 2025, el que li tanca les portes de la fàbrica oficial a Marc Márquez. No obstant això, el tro de Cervera podria acabar substituint a Martinator al Prima Pramac Racing.

Gino Borsoi i Jorge Martín durant el GP de València / Foto: Europa Press

En el Pramac esperen substituir Martín amb Márquez

La firma de Casole d'Elsa, propietat de Paolo Campinoti, ja va intentar el fitxatge de l'octocampió del món l'any passat, abans de firmar pel Gresini. Només la intervenció de la cúpula de Borgo Panigale, va impedir el seu aterratge, que en paraules del propietari del Pramac, no volia que Marc aterrés a l'equip per només un any, per la por que és fos amb informació a la temporada següent.

Ara, Campinoti podria fer realitat el seu somni, però prescindint de Jorge Martín o, més ben dit, davant de l'ascens del madrileny. L'ilerdenc no veuria amb mals ulls aquest canvi, ja que, malgrat no pertànyer a un equip de fàbrica, comptaria amb els mateixos mitjans que els pilots oficials, suficient per poder competir en igualtat de condicions i consagrar-se com a campió.