Marc Márquez és des de fa temps la cara principal de MotoGP, i el pilot que té una legió de fans més gran. Una cosa totalment merescuda, considerant el seu impressionant palmarès, i els seus destacats moments en el Mundial. I no hi ha ningú que ara mateix se li apropi quant a repercussió i màrqueting es refereix, ni tan sols Jorge Martín, l'actual campió del món, o Francesco Bagnaia i Fabio Quartararo, els anteriors campions.

Per aquest motiu, posar-se en contra al '93' és firmar pràcticament la sentència de mort, i l'exemple més clar el trobem en Pedro Acosta, que no va estar afortunat amb les seves declaracions en la seva visita a 'La Revuelta', el programa de David Broncano. Va ser preguntat per la relació que tenia amb els seus companys en pista, i va afirmar que no és amic de cap, ja que són tots els seus rivals. Però el plat fort va arribar a l'hora de parlar del '93'.
Malgrat l'admiració que va declarar en el passat cap a la figura de l'actual pilot del Ducati Lenovo Team, sembla que el murcià ha canviat d'opinió. I la seva resposta va ser directa i contundent, quan va dir: "Qui?" fent referència al fet que no el coneixia. Una equivocació de la qual ja s'està penedint, veient l'onada d'odi que té des d'aquell moment, malgrat que el de Cervera no s'ha pronunciat en cap moment.
Tampoc no va ajudar el fet que el 'Tauró de Mazarrón' no completés un bon cap de setmana durant el Gran Premi de Tailàndia, finalitzant la sisena posició durant la Tissot Sprint, a més d'11 segons de Márquez, mentre que en la cursa de diumenge se'n va anar a terra, i no va poder traspassar la línia de meta. Perquè no van tardar a arribar comentaris negatius i despectius a les xarxes socials del pilot de Red Bull KTM Factory Racing.
"Qui ets?", "Ara ja saps qui és Marc Márquez?", "Lògic que no coneguis a Marc Márquez, ets tan lluny d'ell que no pots veure'l en la pista", "Abans de criticar a Marc preocupa't de millorar els teus resultats", "Si no has guanyat cap cursa a MotoGP no pots parlar de Márquez", "Acosta a terra... és igual quan llegeixis això" o "El karma en la seva màxima expressió, la pròxima vegada pensaràs millor abans de parlar del rei" són alguns comentaris que es poden llegir a les últimes publicacions d'Acosta a Instagram.
Acosta, d'heroi a brivall
El curiós d'això és que Acosta era un dels pilots més volguts a la graella gràcies a la seva alegria i al seu caràcter, però després de les paraules cap a Márquez, ha passat a ser considerat com un 'brivall'. I tampoc no ha ajudat la seva relació amb Valentino Rossi, el gran enemic de Marc.