Tothom estava pendent de la decisió de Ducati entorn de qui anava a ser el pilot elegit per fer el salt a l'equip oficial i convertir-se en el company de Pecco Bagnaia a partir de 2025. Una 'lluita' protagonitzada entre Marc Márquez i Jorge Martín que va acabar guanyant l'ilerdenc, que va jugar molt bé les seves cartes per posar contra les cordes als de Borgo Panigale, que no van tenir cap altre remei que prescindir del madrileny, davant del temor de perdre l'octocampió del món l'any que ve.

Al pàdoc era el tema més candent perquè, en part, d'això depenia el futur de la resta d'escuderies i de molts pilots de la graella, conscients que el moviment anava a generar un efecte dòmino en què les fitxes anirien caient pel seu propi pes. Així doncs, Jorge Martín, davant de les insolències de Ducati, va firmar ràpid per Aprilia. Al seu torn, Enea Bastianini ha fitxat pel Tech3 de KTM, igual com Maverick Viñales, que ha abandonat la marca de Noale amb l'arribada de Martinator. Però no seran els únics moviments.

Jorge Martin Pramac MotoGP Americas / Foto: Europa Press
Jorge Martín al box del Pramac / Foto: Europa Press

Ducati fitxa a Marc, reforça els seus rivals directes...

Ducati ha aconseguit ajuntar la que és, possiblement, la parella de pilots més capacitada per lluitar per fer-se pel campionat. No obstant això, queda per concloure si la decisió dels bolonyesos ha estat l'adequada, ja que amb el seu moviment, ha reforçat de manera directa als seus grans rivals, com són KTM i Aprilia, que continuen fent passos de gegants en l'evolució de les seves muntures. Més enllà dels pilots implicats, alguns encara tenen el seu futur per decidir, el fitxatge de Marc pels de Borgo Panigale ha anat més enllà.

Perquè també pot afectar el futur més pròxim d'algunes de les estructures satèl·lit de Ducati, com són el VR46 i el Prima Pramac Racing. Tant Valentino Rossi com Paolo Campinoti, propietaris dels dos equips esmentats, s'han mostrat molt descontents amb la decisió dels de Borgo Panigale. El primer, per la seva eterna enemistat amb el '93,' ja que considera que ha estat una insolència cap a la seva persona posar-li tantes facilitats a l'ilerdenc per poder conquerir més títols de MotoGP que suposarien empatar-lo i, potser, superar-lo en el nombre total d'entorxats. El segon, pel menysteniment a què han sotmès el seu pupil, Jorge Martín.

Paolo Campinoti, director del Primera Pramac Racing, en el GP de València / Foto: Europa Press
Paolo Campinoti, director del Prima Pramac Racing, en el GP de València / Foto: Europa Press

... i convida el Pramac a sortir

Sobre aquesta mateixa situació va parlar Gigi Dall'Igna a Sky Sports: "està clar que estem en les etapes finals perquè el temps per prendre una decisió s'està acabant. La solució clarament no està a les nostres mans, així que haurem d'esperar." I és que Yamaha està disposada a pescar en riu regirat per convèncer els de Casole d'Elsa d'abandonar Ducati per convertir-lo en la seva nova estructura satèl·lit. Gino Borsoi, team mànager, va reconèixer que la decisió ha provocat dolor entre la formació italiana i consta que existeixen negociacions amb els japonesos.