Marc Márquez està davant d'una de les temporades més importants de la seva carrera. Després de 10 anys a Honda, el pilot de Cervera va decidir canviar d'aires per deixar enrere una moto que havia deixat de ser competitiva i emprendre una nova etapa a Gresini Racing, amb una Ducati satèl·lit amb la qual té intenció de poder tornar a competir per entrar a podis, guanyar curses i, posteriorment, guanyar el seu setè Mundial de MotoGP. Ara bé, abans de poder competir amb Pecco Bagnaia i Jorge Martín, els màxims favorits a aixecar el títol, s'haurà d'adaptar a la seva nova moto.

Marc Márquez, a les portes del podi en el primer Gran Premi de l'any

Perquè encara que Marc Márquez va demostrar que amb el seu fitxatge per Gresini deixarà enrere les decebedores temporades que va protagonitzar amb Honda, també va quedar clar que està un pas per darrere dels dos aspirants al títol. I és que mentre que en la cursa a l'sprint va acabar cinquè, una cita que va guanyar Jorge Martín; diumenge es va quedar a les portes del podi, a la quarta plaça, per darrere de 'Martinator', Brad Binder i Pecco Bagnaia, que es va adjudicar la primera victòria de l'any.

Marc Márquez, competint en el primer Gran Premi de la temporada, a Doha / Foto: EFE - Noushad Thekkayil

Malgrat que les seves primeres voltes a la cursa a l'sprint de dissabte van ser negatives, es pot dir que el cap de setmana del català ha anat de menys a més. Finalment, la cursa l'ha acabada a 3.429 de Pecco Bagnaia, sumant 18 punts. Àlex Màrquez, el seu company i germà, ho va fer a la sisena plaça, confirmant que la Ducati de Gresini tindrà moltes opcions de lluitar per les primeres places en diversos Grans Premis. Ara faltarà veure quina és l'evolució de Marc Márquez i si es troba còmode amb aquesta moto en escenaris competents.

KTM, una opció que s'esborra de la ment de Marc Márquez

Cal recordar que Marc Márquez ha firmat un contracte d'un any amb Gresini. Sabent que és una aposta arriscada, el vuit vegades campió del món s'ha volgut guardar la possibilitat de canviar d'aires a final d'any. Una de les opcions que tenia el català era fer el salt a la moto oficial de Ducati, però sembla complicat que l'escuderia italiana prescindeixi del seu campió, Pecco Bagnaia, per donar-li la primera plaça de l'equip a Márquez.

Marc Márquez i Pedro Acosta, abans del Gran Premi de Qatar d'enguany / Foto: EFE

D'altra banda, sembla que l'alternativa de KTM, que està construint també una moto molt competitiva, s'esfumarà, ja que té intenció d'apostar per Pedro Acosta. El jove pilot natural de Mazarrón és una de les promeses més importants de la MotoGP, destinat a sumar moltes victòries al llarg de la pròxima dècada. Per aquesta raó, l'escuderia austríaca prefereix donar-li galons a un pilot jove, amb tot el futur per escriure, que a un altre que ja podria haver viscut els seus millors anys.