Honda es respira una calma tensa. I és que a la marca japonesa cada vegada hi ha més temors que Marc Márquez, fins fa poc la gallina dels ous d'or, no torni mai a ser el pilot que va ser abans de la seva greu lesió al braç. Són conscients que els metges han recordat que amb Márquez cal anar a poc a poc, que amb el pas del temps el braç hauria de respondre, però van passant els grans premis i les pors creixen, ja que el pilot de Cervera continua sent l'ombra del que va governar amb puny de ferro MotoGP.

Marc Márquez pateix quan ha de fer girs cap a la dreta / Europa Press

La frustració de Márquez

I enmig d'aquest clima de certa tensió, només ha faltat que el mateix Marc Márquez hagi posat en dubte el rendiment que podrà oferir en el futur. El dit a la nafra. "No sé si seré el Márquez que vaig ser, però em conformo amb un Márquez diferent lluitant per títols. O em conformo amb un Márquez diferent, però pilotant com vol en cada situació. Això voldrà dir que estem lluitant per llocs davanters", ha afirmat Márquez en una entrevista al diari As.

"De moment, no puc pilotar com vull. En uns revolts sí i en d'altres no. És molt pesat i em cansa molt parlar d'aquest tema, perquè jo sempre he estat dels que han obviat o intentat esquivar el tema de les molèsties, com quan em feien mal les espatlles. No parlava d'això, encara que tenia molèsties i al final d'any m'operava, perquè si no afecta al capdavant i tota l'estona et pregunten per això, però ara és una molèstia tan gran la que tinc que no puc ocultar-la. He de ser realista amb el moment en què soc", ha prosseguit.

Marc Márquez, després de caure / Europa Press

La recuperació, molt lenta

Marc Márquez, a més, no s'ha quedat allà, ja que també ha admès que no està portant res bé notar-se pitjor pilot després de la seva greu lesió. "Està sent més lent del que imaginava, però s'estan complint els terminis que em van dir. Jo pensava que, una vegada pugés a la moto, el braç guanyaria múscul ràpid i es posaria a lloc, però porta una adaptació i l'os encara no està soldat al cent per cent. Va a poc a poc".

El pilot de Cervera també ha explicat les seves sensacions en haver de sortir a les pistes sense ser ja el rival a batre pels altres. "Quan l'expectativa és més alta, el nivell de frustració és més alt. Quan ets realista, la frustració és més baixa. Sí que al principi hi va haver unes curses en les quals em fotia, com Le Mans, Mugello i Montmeló, on no podia. Alemanya em va donar molta tranquil·litat per veure que no se m'havia oblidat. Vaig arribar a un circuit d'esquerres en el qual podia tenir més solt el braç de dret, sense fer tanta força, i feia el mateix temps que feia abans, pilotant de la mateixa manera. Si t'evadeixes al teu món i oblides l'exterior, és fàcil portar-lo".

 

Imatge principal: Marc Márquez, després d'una cursa d'aquesta temporada / EFE