Marc Márquez ha deixat Honda després d'11 anys units que li han permès guanyar-ho absolutament tot. Una relació que semblava idíl·lica, però que es va començar a torçar després que la moto del sis vegades campió del món en la categoria reina no fora ni fiable ni competitiva. Després de molts rumors i notícies sobre el presumpte futur del de Cervera, tant marca com pilot van arribar a un acord amistós per dir-se adeu i buscar noves aventures dins de la graella. Un anunci que ha sacsejat al món de MotoGP.

I és que després de deixar una moto lliure a la marca de l'ala daurada, pot començar el ball de noms, en una infinitat de moviments que pot revolucionar per complet la graella. En el dia d'avui, Márquez —suposadament— està sense moto, ja que no s'ha fet oficial on correrà la pròxima temporada. No obstant això, tot apunta que l'equip que l'acollirà serà el Gresini Racing, on ja l'espera el seu germà Álex. D'aquesta manera, el català pilotarà una Ducati, actualment, la millor de la graella.

Alex Marquez treu la llengua en Argentina / Foto: Europa Press - Gigi Soldano

Márquez, un any a Ducati...

També s'ha especulat molt amb la possibilitat que la marca de Borgo Panigale li faci un lloc a l'equip oficial amb Pecco Bagnaia. Situació que sembla complicada perquè, per a això, haurien de posar Enea Bastianini, de nou, en un equip satèl·lit. A més, ajuntar dos galls en un mateix corral podria ser perjudicial per a la marca italiana.

Així doncs, tots els camins condueixen Gresini, i és que malgrat ser un equip no oficial, tenir una moto competitiva pot permetre a Marc Márquez tenir serioses opcions de tornar a ser campió del món. Un motiu de pes, com no pot ser de cap altra manera, per deixar una Honda que no li permetia al pilot català lluitar pels seus veritables objectius.

Marc Márquez durant una caiguda amb la Honda / Foto: EFE

... per saltar KTM

Tanmateix, l'aventura de Marc Márquez a Ducati té data de caducitat, perquè la seva intenció és córrer el 2024 a Gresini, per al pròxim any, anar-se'n a KTM. Malgrat el problema que ha tingut la marca taronja per col·locar a tots els seus pilots (5 per a 4 motos) - que ha acabat amb Pol Espargaró com a emprovador i amb la possibilitat de córrer alguns wild card - el de Cervera té clar que vol córrer en un equip oficial.

Així doncs, el 2025, Jack Miller podria saltar per deixar el seu espai al campió del món. D'aquesta manera, la factoria taronja comptarà a les seves files amb 4 pilots d'un gran nivell, barrejant present i futur, amb homes com Marc Márquez, Brad Binder, Pedro Acosta i Augusto Fernández.