Si algú pensava que l'aterratge de Marc Márquez a Ducati anava a ser arribar i moldre estava molt equivocat. És cert que en els tests de València, a final de temporada, el '93' va pujar per primera vegada a una Desmosedici i va fer molt bones sensacions, però l'adaptació requereix un llarg procés. Es va poder veure amb més calma durant els tres dies d'entrenaments en Sepang, on el 'tro de Cervera', va anar de menys a més, i al que no se li va veure del tot còmode a la moto que els de Borgo Panigale proveeixen a Gresini.

Ho va comentar el mateix pilot català, amb el número '1' de Ducati en finalitzar els esmentats tests, com van ser aquestes primeres sensacions a cavall de la Desmosedici GP23. L'italià li va dir que pilotava la seva nova muntura com l'Honda, i és que al llarg d'11 anys sobre la mateixa moto, el '93' ha anat adquirint uns vicis que ara haurà d'oblidar. Perquè la Ducati i l'Honda no tenen res a veure. En aquest procés d'adaptació es troba ara Márquez, amb el calendari cada vegada més a prop de l'inici del Mundial, en el qual no hi podria estar al 100% durant els primers Grans Premis.

Marc Márquez, amb Gresini en els entrenaments de Sepang / Foto: Europa Press

Carchedi rebaixa les expectatives amb Márquez

Frankie Carchedi és la seva principal arma perquè el seu progrés segueixi com deu. L'anglès serà el cap d'equip de Marc a Gresini, és a dir, la seva mà dreta. Carchedi ja té experiència conquerint mundials, ho va fer el 2020, quan Joan Mir, en aquell temps a Suzuki, va conquerir el seu primer entorxat en la categoria reina. No obstant això, ara, s'enfronta al que serà, segurament, el seu repte més important. I és que treballar amb l'octocampió del món és un privilegi a l'abast de molt pocs.

El cap tècnic del més gran dels Márquez ha volgut rebaixar les expectatives entorn del primer any del seu pupil al box de Faenza. A priori, la relació entre ambdós ha començat molt bé, i la seva connexió sembla ser molt positiva. Però la Ducati, en paraules del mateix pilot, "és molt diferent de l'Honda". Per això, Carchedi, malgrat el soroll que prové des de l'exterior, ha posat terra pel mig aquells que auguren una victòria matinera de l'ilerdenc i un nou entorxat a les seves vitrines.

Joan Mir al costat de Frankie Carchedi en la seva etapa a Suzuki / Foto: Europa Press

En una entrevista amb el portal Crash.net, el britànic admet que al seu pilot "li portarà una mica de temps" acabar d'acostumar-se al 100% a la seva nova moto. I és que la Desmosedici exigeix un estil de pilotatge totalment diferent del qual ve practicant l'ilerdenc, per la qual cosa "s'ho està prenent amb molta precaució per la seva part". I és que el '93', malgrat estar recuperat completament dels seus problemes físics, no vol arriscar en excés per no tornar a passar per aquest calvari.

Marc no estarà del tot preparat a l'inici del Mundial

Però, un no s'ha de preocupar en excés, perquè el pressentiment del català amb la seva nova moto va ser "un enamorament sobtat", però no s'han de llançar les campanes al vol ni saltar-se els passos necessaris. Encara que Carchedi també assegura que aquell famós somriure de Marc després de la seva primera experiència "es va treure una mica de context". "Crec que va ser només per tota la pressió que hi havia abans. Per primera vegada estava pilotant una cosa completament diferent. No tens idea de com reaccionarà i després és com... 'Respira. Està bé. És una moto", explica el cap tècnic de Marc.

Marc Márquez, preocupat al box de Gresini / Foto: Europa Press

"Tot el que puc dir és que a mesura que avanci l'any, millorarem", insisteix un Carchedi molt caut amb els termes. "Serà qüestió de les primeres tres o quatre curses, de com sigui d'alt el nivell al principi i de quant has de continuar construint" per entendre quin tipus d'any podem fer", va concloure el britànic. Encara que des de Gresini ja tenen marcat al calendari el 14 d'abril, quan viatjaran cap a Austin, el circuit fetitxe de l'octocampió del món.