La notícia de l'any, sense cap indici de dubte, entorn del mundial de MotoGP ha estat l'adeu de Marc Márquez, després d'11 anys, gairebé idíl·lics, de matrimoni amb Honda. Després de rescindir contracte amb la marca de l'ala daurada, i quedar lliure, el '93' va decidir firmar per Gresini, la qual cosa implica que aterrarà a la factoria Ducati, amb tot el que això implica. Marc pilotarà una Desmosedici, ideada per Gigi Dall'Igna, la qual cosa li hauria de donar opcions per tornar a lluitar pel campionat.

Al principi, els de Borgo Panigale, sempre van negar la més gran davant de l'arribada de l'ilerdenc a la seva fàbrica. L'opinió, el discurs italià, sempre era que no necessitaven el pilot de Cervera entre les seves files, tanmateix, tot ha anat variant a mesura que s'apropava la gran data, la de veure Márquez, per fi, com a pilot Ducati. Ara, les paraules sobre l'octocampió del món són ben diferents.

Marc Márquez amb la Ducati en els tests de València / Foto: EFE
Marc Márquez amb la Ducati en els tests de València / Foto: EFE

Marc Márquez va rebutjar fitxar per Ducati el 2016

De fet, Paolo Ciabatti, li ha obert les portes de l'equip oficial el 2025, quan acabarà contracte amb els de Faenza, fins i tot a risc de perdre a pilots importants i d'un enorme potencial com Enea Bastianini, o el subcampió del món, Jorge Martín.

Això no obstant, s'entenen les reticències dels ducatistas d'acceptar Marc Márquez, si ens remuntem fins al 2016. En aquell temps, Ducati no era tan dominadora com ho és ara i els de Borgo Panigale van voler fitxar el pilot de Cervera per fer un salt qualitatiu.

Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati Corse / Foto: Europa Press
Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati Corse / Foto: Europa Press

No obstant això, el caixet de Marc era inabastable per als interessos de Ducati, i el català tampoc no estava disposat a baixar-lo. Una situació que va impedir que veiéssim, abans, a l'ilerdenc a la factoria dels de Borgo Panigale i que va coure, i molt, als italians, que malgrat comptar amb Márquez entre les seves files, continuen arrossegant cert rancor.

Ducati reverteix la situació

Així mateix ho va confirmar Michele Pirro, emprovador de Ducati, en una entrevista a GpOne. "El 2016 no va poder venir a Ducati perquè costava massa, mentre que ara ha elegit una Ducati per tornar a guanyar", va dir l'italià sobre aquella situació. "Hi ha satisfacció amb això, perquè quan vaig arribar a Ducati érem nosaltres els que havíem de copiar als fabricants japonesos, mentre que ara la situació s'ha revertit," va afegir Pirro.

Michele Pirro al costat d'|juntament ambEnea Bastianini en els tests de València 2022 / Foto: Europa Press
Michele Pirro al costat d'|juntament ambEnea Bastianini en els tests de València 2022 / Foto: Europa Press

Això sí, Michele no va poder negar l'evidència, després dels tests en el circuit Ricardo Tormo, i es va desfer en elogis cap a Marc Márquez: "L'aspecte positiu és que Marc també va confirmar amb els seus temps que la Ducati és una moto versàtil i fins i tot des d'un pilot important com ell, van sorgir sensacions positives. Era un fet indiscutible que Márquez podria trobar les sensacions adequades en la Ducati, perquè és un vuit vegades campió del món i un pilot que ha guanyat molt. És clar que ha experimentat alguns anys difícils recentment, però ja havia demostrat amb Honda que, en ocasions en què volia córrer alguns riscos addicionals, continuava sent un dels més ràpids", va sentenciar l'emprovador de Ducati.