Marc Márquez és la nova gran atracció de MotoGP perquè sembla que sí pot tornar a guanyar curses. El pilot català, que ha deixat enrere Honda i ara representa l'equip Gresini Racing, és molt clar amb tot el que diu i el que fa i podria haver generat la primera ruptura amb Ducati. Marc Márquez no calla més i es fa escoltar.

Marc Márquez aposta per donar importància a les habilitats del pilot

En els últims anys la tecnologia està canviant i també està afectant directament les motos. El que s'està buscant és més velocitat i més facilitat per portar les motos, cosa que no tothom està d'acord. Ara sembla més que el pilotatge no sigui tan important i cada vegada és més important la moto. Per això molts ja comparen les motos amb la Fórmula 1, ja que al campionat d'automobilisme és més destacat el monoplaça que les mans del pilot.

Marc Márquez corrent amb la moto Ducati / Foto: Europa Press

I qui opina d'aquesta manera, contrari a la millora de l'aerodinàmica de les motos i més a favor de donar importància a l'habilitat del pilot de saber-se moure i ser diferencial sobre l'asfalt, és Marc Márquez. Després del shakedown de Malàisia de fa unes setmanes va arribar a dir que "quan veig algunes fotos del shakedown i la nova aerodinàmica, s'assembla a la Fórmula 1".

Una realitat que ningú pot obviar, ja que a la categoria de MotoGP cada vegada és més important la moto. "Per mi, odio aquest camí, però és el camí que estan seguint i les regles els ho permeten, així que aniran per aquí", va afegir. I Marc Márquez també va dir que "quan veig que cada vegada se'n va més per l'aerodinàmica, personalment parlant no m'agrada. Però cal adaptar-s'hi".

Marc Márquez, en una imatge d'arxiu / Foto: Europa Press - Francisco Guerra

Dani Pedrosa i Casey Stoner, al costat de Marc Márquez

Una opinió que va en contra de Ducati i dels seus interessos, ja que la fàbrica italiana és qui s'està adaptant millor a aquests canvis a la moto i els que aconsegueixen més èxits tecnològics. I Marc Márquez va més en la línia del que defensen els pilots més hàbils. "Trobar un equilibri entre l'aerodinàmica i la manejabilitat de la moto. Prefereixo les motos més antigues, les que eren sense aerodinàmica. Eren més divertides", diu Dani Pedrosa al Paddock Pass Podcast. I Casey Stoner, un campió del món de MotoGP, afegeix a GPOne que "hem de parar amb això; estem portant l'esport cap enrere i no cap endavant".

Un discurs dels pilots campions de fa anys que no accepten la modernitat de MotoGP. I és que és veritat que avui dia el campionat del món de motociclisme està perdent l'interès per culpa d'aquesta desigualtat entre els equips. Les habilitats del pilots sobre la moto ja no són tan importants.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!