El futur de Marc Márquez continua sent objecte de debat entre els experts i els fans al motociclisme. El seu any en l'estructura satèl·lit de Ducati, el Gresini Racing, és només de transició, ja que un pilot de la talla de l'octocampió del món no acceptarà seguir en una firma que no sigui oficial. I és que, moltes vegades, el prestigi és molt més important, si no que li preguntin a Jorge Martín, que també vol ser pilot de fàbrica i abandonar el Prima Pramac Racing, malgrat portar la mateixa moto que Ducati.

Sigui com fos, el '93,' sembla tenir diverses portes obertes de cara a 2025. La gran pregunta és si des de Borgo Panigale li donaran cabuda al costat de Pecco Bagnaia, i posaran dos campions al mateix box, amb el que això pot suposar, o, al contrari, buscaran un altre pilot. Aquest altre podria ser Martinator que està com a boig per fer aquest salt dins de la fàbrica de Ducati, encara que l'ambient també podria ser tens al garatge vermell, ja que el madrileny també és un pilot molt ambiciós i que només pensa en la victòria.

Marc Márquez sobre la Desmosedici GP23 de Gresini / Foto: EFE

A Marc Márquez se li obre una nova via per sortir de Ducati

En aquest cas, sembla Marc té una altra via per continuar triomfant a MotoGP i igualar a Valentino Rossi en el nombre d'entorxats, i allà té molt a veure la llegenda Giacomo Agostini. L'italià és el rei del motociclisme, sent el pilot que més títols té en el seu historial, amb 15 campionats. A Ducati segueixen en espera de veure quins resultats obtenen tots els que estan sota el seu paraigua, entre ells, com no pot ser de cap altra manera, Marc Márquez, que ha començat amb bon peu la seva aventura a Gresini.

Malgrat la seva caiguda a Portimao, en una situació de cursa amb Pecco Bagnaia, el tro de Cervera continua adaptant-se de forma òptima a cavall de la Desmosedici GP23, sumant punts en totes les curses a excepció de diumenge passat a Portugal. A Ducati segueixen molt de prop els progressos de Marc Márquez, que acaba el seu contracte a finals de la present temporada, conscient que podrà tenir el futur a les seves mans una vegada acabi el campionat Mundial d'aquest mateix any.

Pecco Bagnaia i Marc Márquez en el Gran Premi de Portugal / Foto: EFE

KTM estima Márquez amb MV Agusta

Ara, ha agafat força un rumor que té molt sentit. Juntament amb la Ducati, és KTM la que millor rendiment està donant i la que sembla poder apropar-se i competir de tu a tu contra la moto italiana. Tant Pedro Acosta com Brad Binder han demostrat que la muntura austríaca és molt fiable i, precisament, per allà pot passar el futur de Marc Márquez. De fet, no és la primera vegada que es relaciona el '93' amb els de Mattighofen, però l'absència de seients, va obligar l'ilerdenc a partir cap a Gresini.

L'any que ve tot podria canviar. Segons el periodista Ricard Jové, el grup Pierer Moblity, propietari de KTM, vol comptar amb ell. No obstant això, no ho faria amb la marca oficial, sinó amb la mítica MV Agusta, que al seu dia va coronar el gran Giacomo Agostini, amb qui va guanyar la seva majoria de títols. L'espanyol portaria la mateixa muntura que la firma oficial, però sota els colors de la llegendària estructura transalpina. L'adquisició d'aquesta marca per part de KTM és tota una declaració d'intencions i és que volen regnar a la graella amb el més gran.