Marc Márquez va estar treballant sense parar durant tot l'hivern amb un clar objectiu, que era arribar en plena forma a l'inici de la temporada. I ho va aconseguir, doncs durant els tests de pretemporada va deixar clar que estava al 100%, i que les lesions que va patir fa uns anys, alguna d'elles molt greu, ja han quedat enrere. I per si hi havia dubtes, les va dissipar durant el Gran Premi de Tailàndia, el primer de la temporada, on va ser simplement fenomenal.

Ara mateix és el líder en solitari del campionat de MotoGP, amb 37 punts, és a dir, el màxim possible, després de la seva victòria en la Tissot Sprint de dissabte i en la cursa de diumenge, i amb una superioritat insultant. Una cosa que espera repetir aquest cap de setmana en el GP de l'Argentina, on evidentment serà el favorit i el rival a batre. I el '93' ha explicat algunes de les claus per recuperar de nou el seu millor nivell.

Per exemple, el de Cervera va afirmar que ha estat treballant en canviar el seu pilotatge, per ser menys agressiu, i així tenir menys caigudes, i per tant, lesions. A més, també ha estat intentant millorar les corbes a dretes, veient vídeos de Francesco Bagnaia, que domina a la perfecció la Desmosedici després de tants anys, i fins i tot del seu germà petit, Álex Márquez. Però una altra cosa important ha estat la pèrdua de pes.

Àlex Márquez, durant el GP de Malàisia / Foto: EFE
Àlex Márquez

Márquez ha entès que ara que l'aerodinàmica és tan important, tots els quilos compten. I ha perdut pes per poder ser molt més ràpid, i aprofitar la velocitat i l'acceleració que té la Ducati. En aquest 2025 s'ha pogut veure a Marc molt més prim, i per tant amb menys massa muscular, que l'any passat. Se'l pot apreciar a la cara, i segons afirmen alguns experts, podria haver baixat un total de tres quilos en aquests mesos.

Gràcies que la moto és molt més fàcil de pilotar, el vuit vegades campió del Món no necessita fer tant esforç ni tenir tanta força, i per tant ha pogut perdre pes, per guanyar més velocitat i aerodinàmica.

L'estalvi de combustible i el desgast a les rodes, dos factors decisius

Amb aquesta pèrdua de pes, Marc també és capaç d'estalviar molt més combustible, i tenir un desgast menor a les rodes. I així es va veure en el Circuit Internacional de Chang, a Buriram, on va acabar amb el pneumàtic posterior en perfectes condicions, malgrat el ritme que va imposar i de la calor que feia en l'asfalt.

Pecco Bagnaia Ducati Lenovo GP Solidario de Barcelona
Pecco Bagnaia

Bagnaia, en canvi, que és molt més alt i corpulent que Márquez, va acabar amb la roda pràcticament destrossada.