Una de les imatges més curioses que va deixar el Gran Premi dels Estats Units va ser el canvi de moto que Marc Márquez va decidir fer en l'últim moment, quan ja tot estava preparat perquè comencés. Sense previ avís, va baixar de la moto i es va anar corrent al box, amb la intenció de canviar la moto, i pujar a l'altra, que tenia el setting de pluja, ja que considerava que era l'òptima, veient l'estat en el qual es trobava la pista.
No li va acabar de sortir com esperava, ja que va acabar a terra quan era líder en solitari, però malgrat això, es va guanyar tota mena d'elogis. Perquè va demostrar que té una gran experiència i coneixement, i sap perfectament quan és el moment d'utilitzar els slicks. A més, es va aprofitar del reglament i va jugar amb els seus rivals, ja que estava convençut que ells seguirien el seu exemple, i això va permetre que la cursa se suspengués, i quedés ajornada durant uns minuts.
Aquesta era precisament la intenció del '93', que volia que la resta fessin el mateix, perquè així no hagués de complir una penalització, i sortir l'últim o des del pit lane. Però el director de cursa, Mark Webb, va contradir al vuit vegades campió del Món i al seu equip, liderat per Gigi Dall'Igna i Davide Tardozzi, assegurant que va tenir molta sort no haver estat sancionat, una cosa que podria haver passat perfectament.

"Després d'una situació similar a l'Argentina el 2018 reescrivim les regles perquè ningú que canviï les rodes amb situacions de clima canviant no pugui abandonar la graella sense ser penalitzat. Si haguéssim pogut continuar normalment, els pilots que van anar a buscar la seva segona moto amb pneumàtics diferents haurien estat penalitzats. La norma diu que has de partir des de la posició original de graella i fer un 'ride through' durant la cursa" va asseverar.
"L'equip de Márquez no esperava un 'ride through', potser pensaven que simplement sortirien des del 'pit lane' o del fons de la graella. Però la norma diu que, si canvies pneumàtics d'aquesta forma, has de tornar a la teva posició original després de la volta d'escalfament i complir un 'ride through'" va finalitzar, advertint que podria haver estat sancionat amb passar per boxes una vegada comencés la cursa.
L'accident del Safety Car va beneficiar Marc
Una cosa que va beneficiar Marc, i la resta de pilots que també se'n van anar a boxes, va ser l'accident que va tenir el Safety Car durant la volta de reconeixement, que també va fer que la cursa es retardés uns minuts.

Altrament, Márquez hauria estat sancionat per canviar la moto en l'últim instant, com també van fer Pedro Acosta, Francesco Bagnaia, Álex Márquez, Joan Mir i companyia.