És Ducati qui té la paella pel mànec. La decisió final de la firma bolonyesa respecte a qui acompanyarà Pecco Bagnaia, amb el seu seient blindat fins a 2026, al box vermell a partir de l'any que ve, marcarà en gran manera la conformació final de la graella del Mundial de 2025. És el tema més candent del pàdoc i el que més porta en escac als pilots implicats, fins i tot més que la lluita pel campionat, que és roent després que el torinès donés un cop sobre la taula en Mugello, completant un cap de setmana perfecte.

Marc Márquez és un dels candidats a ocupar el lloc, però Enea Bastianini es mostra reticent a deixar-lo escapar, així com un Jorge Martín que fa anys que fa mèrits per fer el pas a l'escuderia oficial, i que ja ha amenaçat d'abandonar Ducati si finalment no és l'elegit. Després de la cursa a Itàlia, i abans del pròxim Gran Premi en Assen, durant l'aturada de tres setmanes, la cúpula de l'equip de Borgo Panigale haurà de donar la resolució final, en un moviment que precedirà a un possible efecte dòmino.

Jorge Martín perseguit Pecco Bagnaia Jerez / Foto: EFE
Jorge Martín perseguit Pecco Bagnaia en Jerez / Foto: EFE

Marc Márquez, lluny de l'equip oficial

En aquest sentit, molts equips esperen prendre els primers contactes, per atacar l'arribada d'alguns dels 'descartats' de la firma bolonyesa. Tot apunta que els dos damnificats podrien ser tant Bastianini com Márquez, ja que en la prèvia de Mugello, un somrient Jorge Martín donava pistes sobre el seu futur, deixant caure que Ducati ja havia contactat amb ell. Tanmateix, hi ha qui diu que és només una estratègia del pilot madrileny per posar pressió, i que, de moment, no hi ha res decidit.

A falta d'oficialitat, i en cas de ser cert, a l'octocampió del món se li tanquen les portes, i ja només li queden dues opcions per continuar en el Mundial l'any que ve. Perquè el '93' també es va encarregar de rebutjar qualsevol possibilitat de recalar en el Pramac, on podria comptar amb la Desmosedici GP25, amb unes paraules en què assegurava que no anava a canviar un equip satèl·lit (Gresini) per cap altre. En aquest sentit, també es va tancar les portes del GasGas Tech3, de KTM, que sonava com una opció per a l'ilerdenc, després de confirmar que l'equip oficial es formarà amb Pedro Acosta i Brad Binder el 2025.

Marc Márquez / Foto: EFE
Marc Márquez celebrant un podi amb Gresini / Foto: EFE

Les dues opcions de Márquez

Tancades les portes del Pramac i de KTM, tot apunta que el tro de Cervera, encara que va assegurar que volia l'última actualització de la moto en qüestió, seguirà en el Gresini. Dall'Igna podria satisfer les necessitats del millor pilot de la graella i oferir a l'equip de Nadia Padovani l'última versió de la Ducati perquè el '93' competeixi en igualtat de condicions. L'altra opció de Márquez és el seient d'Aprilia. Aleix Espargaró ja ha anunciat la seva retirada i la marca de Noale es converteix en una opció molt atractiva, demostrant que és capaç de competir amb la Desmosedici.