Si hi ha algun lloc que tots volen en MotoGP és el seient de Ducati. La moto dels de Borgo Panigale es mostra intractable i saben que en bones mans poden dominar absolutament la categoria. De fet, Pec co Bagnaia ha començat la temporada volant després de guanyar la passada campanya. El campió continua tenint a la seva disposició la millor arma de la categoria i, ara, tots lluiten per ocupar la vacant que deixarà Enea Bastianini a final de temporada.

El pilot de Rímini va aconseguir salvar sobre la campana el seu seient de cara a aquesta temporada. Tanmateix, amb la bona arrencada de Marc Márquez, tant Davide Tardozzi com Gigi Dall'Igna no han perdut el temps en enaltir el pilot català. Aquestes paraules han posat en dubte Jorge Martín. El subcampió de la temporada passada donava per tancada la seva incorporació a l'equip principal de Ducati per a la pròxima campanya. Tanmateix, el seu caixet no casa amb el desig de la marca italiana de reduir els salaris.

Marc Márquez podria treure-li el lloc a Jorge Martín en Ducati / Foto: EFE

Bon inici de temporada de Marc Márquez

El debut de Marc Márquez amb Gresini Racing la setmana passada a Qatar ha sorprès a tothom. El català va estar lluitant amb els dos millors pilots de 2023 a cavall d'una moto "inferior" a les seves (Márquez munta la GP23 davant les dominants GP24 dels seus rivals) i des de Ducati comencen a veure-ho amb bons ulls. De fet, ja es parla sobre una possible oferta dels de Borgo Panigale per al 93.

"Segurament Márquez també pot entrar en la lluita per ser company d'equip de Pecco", va assegurar Tardozzi. És precisament per aquestes declaracions que aquests rumors d'oferta estan agafant força i fan que Jorge Martín comenci a mostrar-se un pèl insegur sobre el seu futur. Els plans del madrileny eren clars i manifestos: firmar per Ducati el 2025. Tanmateix, l'alt caixet del subcampió de 2023 no encaixen amb els plans dels italians.

Marc Márquez va sorprendre en el seu debut amb Gresini / Foto: EFE

Ducati vol rebaixar el cost total dels salaris

La intenció de l'equip italià és la de rebaixar el cost total dels salaris. Tenint en compte que Pecco Bagnaia pot anar-se'n als 10 milions de sou amb el seu nou contracte, Ducati no es planteja "pagar una base de 2 milions d'euros a un pilot d'un equip satèl·lit". Per això, sigui campió o no, ningú no tindrà el mateix salari que Bagnaia i això és un fet que Jorge Martín no acceptaria.

Cal recordar que el sou de Martín i Bagnaia era el mateix fins que l'italià va renovar amb Ducati. En espera de saber què passarà en els mesos vinents, la idea de l'equip no variarà i tot quedarà en mans dels pilots, que hauran de guanyar-se sobre la pista el cobejat lloc al costat del campió de 2023.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!