"Feia molt que no tenia un cap de setmana sense caigudes, estable i constant". Aquest va ser l'inusual resum que va fer Marc Márquez en la seva estrena a MotoGP amb la Ducati del Gresini Racing. Un titular 'estrany' tenint en compte l'historial del '93' amb una Honda inestable, a més de pel seu estil de pilotatge, que l'ha fet buscar sempre el límit. Una situació que en moltes ocasions li ha fet besar la glòria, i en d'altres l'asfalt.

El tro de Cervera, el 2023, va batre tots els rècords de caigudes, amb un total de 29. Per aquesta mateixa raó, en la seva estrena amb la Desmosedici GP23, 'va pecar' de prudent i en cap cas no se'n va anar a terra i la seva moto sempre va arribar intacta al box. Marc sabia que no podia pilotar la Ducati com l'Honda i que en el seu procés d'adaptació havia de ser caut. No podia, tot d'un plegat, pujar a una muntura que no coneix i impartir el pilotatge que tant l'ha caracteritzat. Temps al temps.

Pecco Bagnaia i Marc Márquez lluitant per la posició en el GP de Portimao / Foto: EFE

Márquez torna a ser ell mateix

Perquè el català, una vegada li ha agafat el truc a això de pilotar una Desmosedici, ja s'ha sabut competitiu. I allà sí que l'ilerdenc s'ha vist amb prou capacitat per continuar esprement la Ducati, com ho feia amb l'Honda, per tornar a trobar els límits. En un cap de setmana, el primer en el GP de Qatar, ha passat d'acumular 0 caigudes a tornar a encimbellar-se a dalt de tot del rànquing d'arrossegades.

En total, a Portugal, l'octocampió del món va acumular fins a 4 caigudes durant els tres dies d'acció a Portimao, que li fan ser en un podi que no agrada, precisament, al '93', però que, d'altra banda, sempre ha format part d'ell. De 0 a 4 en tan sols un cap de setmana i, encara que besar el terra sempre és una mala notícia, això és una mostra de la velocitat amb què Márquez s'ha adaptat a la Ducati i és un clar avís per a la resta, ara en vol més.

Marc Márquez intenta tornar a la pista després de caure / Foto: EFE

Marc continuarà buscant els límits

"Simplement ha sortit el meu instint", va dir l'espanyol preguntat per la caiguda. I després va seguir: "Era l'instint a què estava habituat amb l'Honda quan es movia a la frenada. Anava ràpid al vèrtex derrapant una mica i aconseguia frenar la moto amb pneumàtic nou. He intentat frenar-la amb la Ducati, però els punts forts d'aquesta moto són d'altres i els he d'entendre". Marc vol continuar posant-se a prova per trobar les virtuts de la Ducati i posar-la, de nou, al límit.

El '93' cada vegada es troba més còmode sobre la seva muntura i cada vegada té més confiança en les seves possibilitats. Malgrat el seu perfil baix, Marc sap que continua sent candidat al títol i tal com vagin passant les jornades, més anirà traient-li el suc a la Desmosedici GP23. Això és un avís a navegants, que es preparin Pecco Bagnaia i Jorge Martín, perquè l'ilerdenc va a la caça del seu novè Mundial.