Torna l'acció a MotoGP i ho fan al 'jardí' de casa de Marc Márquez. Els pilots tornaran a l'arena, després de tres setmanes d'aturada per la suspensió del Gran Premi de l'Argentina, en Termas de Río Hondo, i travessaran el bassal per anar-se'n cap al GP de les Amèriques. El Circuit Of The Americas (COTA), té gravat el nom del tro de Cervera en lletres d'or. El traçat texà ha estat testimoni de grans exhibicions del '93', que s'ha convertit en el pilot que més victòries ha aconseguit en el circuit d'Austin.

Marc Márquez ha fet del circuit el seu propi 'rodeo', com passa a l'oest llunyà. L'ilerdenc ha sabut 'domar' un traçat que l'afavoreix, per les seves característiques, en ser un traçat majorment a esquerres. De fet, el pilot català, és el xèrif d'Austin, on ha guanyat en set ocasions a la categoria reina, sis d'elles de forma consecutiva (2013-2018). L'última d'elles, va ser el 2021. Només el 2019, quan liderava a més de tres segons, i va acabar per terra, i el 2022 (6è), Marc no ha estat capaç d'emportar-se la victòria.

Marc Márquez celebrant una victòria amb Honda en el GP de les Amèriques / Foto: EFE

Marc Márquez firma el podi

Amb la història d'amor, l'idil·li, que manté el '93' amb el circuit de les Amèriques, és inevitable pensar que és l'ocasió ideal per tornar a veure el tro de Cervera pujat a dalt de tot del podi. Els precedents conviden l'optimisme, i, per això, la primera vegada que corre als Estats Units amb la Ducati Desmosedici GP23, sota els colors de Gresini, és favorit a emportar-se la victòria. Ell ho sap i vol tornar a sentir el què és guanyar, és conscient que tots els focus apunten cap a ell, però no modifica aquest perfil baix que ha tingut des del seu aterratge a l'equip de Nadia Padovani.

"Soc conscient que és un dels circuits en els quals històricament, i pel tema de traçat, se m'adapta millor. Veurem si podem aconseguir el primer podi en la cursa llarga, no en l'Esprint. Seria un objectiu que firmaria ara mateix", va dir Marc Márquez en paraules a DAZN en la prèvia del Gran Premi. Guanyar permetria a l'octocampió del món tornar a dalt de tot després de 4 anys sense conèixer la victòria, i de passada, passar de menjar-se una 'carabassa' a Portimao a assaborir el dònut de Texas, paradoxes de la vida.

Jorge Martín vol fer una mossegada al Mundial

No ho tindrà fàcil Marc Márquez, malgrat competir en un dels seus circuits fetitxe, al costat de Sachsenring. Jorge Martín va ser el gran beneficiat després de l'últim Gran Premi, assolint la victòria i obtenint un matalàs de 23 punts sobre un Pecco Bagnaia que és el principal contendent al títol. Martinator ja suma 60 unitats en el seu historial, gràcies a una espectacular arrencada de temporada, i ha iniciat el camí cap a la glòria de la millor manera possible. El torinès, per la seva part, haurà de mantenir la sang freda i d'anar esgarrapant-li punts al madrileny si no vol veure com se li escapa el Mundial.

Brad Binder, amb una KTM que té molt potencial, també té molt per dir. El sud-africà s'ha convertit en l'alternativa al domini de Ducati i amb 42 punts ja és segon a la classificació de pilots. Pedro Acosta viurà a COTA el seu tercer Gran Premi en la categoria reina, però ja sap el que és pujar al podi, després d'acabar tercer a Portimao. Enea Bastianini, també amb la Desmosedici GP24, s'erigeix en un altre dels favorits a la victòria, en un circuit en el qual ja sap el que és guanyar, després que ho fes amb Gresini el 2022.

Jorge Martin celebrant la victòria en el GP de Portimao / Foto: EFE

Com estan Moto2 i Moto3?

Moto2, el valencià Arón Canet, que va veure a Portimao com, per fi, aconseguia pujar a dalt de tot del podi en la categoria intermèdia, defensarà lideratge, amb 31 punts. Seguit molt de prop per Joe Roberts, que suma 21 i que li vol donar el sorpasso. A Moto3 també és un espanyol el que domina. Dani Holgado és líder amb 45 unitats, seguit molt de prop pel colombià David Alonso, que és segon amb 38 punts.