Marc Márquez ha tingut una adaptació relativament ràpida i senzilla a la Ducati. Després de tota una vida lluint els colors del Repsol Honda HRC, la passada temporada va prendre una decisió dràstica, que va ser abandonar l'equip amb el qual va poder guanyar els seus sis títols amb Moto GP, i marxar a un equip que en aquests moments és molt més competitiu, veient l'imparable declivi en el qual es troba ara mateix la marca japonesa.
I malgrat pilotar una Desmosedici GP 23, és a dir, la versió de l'any anterior, ha estat capaç d'imposar-se en diverses curses i trepitjar el podi, si bé la seva primera victòria amb Gresini encara es resisteix. A partir de 2025, moment en el qual farà el salt a l'equip oficial, el Lenovo, i substituirà Enea Bastianini, espera poder ser molt més a prop del seu futur company, Francesco Bagnaia, guanyador dels dos últims títols, i actual líder del campionat.
Tanmateix, hi ha un problema que el de Cervera no aconsegueix resoldre, i que l'ha llastat en diverses curses, i sobretot, en les classificacions, que és el seu punt feble ara mateix. Perquè com ell mateix ha reconegut, no acaba de trobar-se còmode en les frenades, on ha identificat la gran diferència que existeix entre la Ducati i la Honda. "Sí, és un dels punts que va relacionat també amb la volta ràpida. Just en aquest punt hi ha una lleugera empenta de la roda posterior a la davantera, on la Ducati té molt grip, i he estat en tota la meva carrera esportiva acostumat a què allà just en aquest punt és on teníem menys grip i la podies parar derrapant" va afirmar el '93'.
Va ser Dani Pedrosa, pilot emprovador de KTM i comentarista i analista en DAZN qui li va realitzar la pregunta, i qui va identificar els problemes que Márquez té a l'hora de parar la moto en el moment exacte per poder entrar a la corba a la velocitat i amb la inclinació ideal, per poder avançar, i sobretot, per evitar ser avançat. Un dels seus punts forts en el passat, i que el va fer ser pràcticament invencible, i que ara més li està costant.
No es pot oblidar que tan sols acumula un total de nou curses amb la Ducati, però és evident que Marc haurà de millorar molt en aquest aspecte per poder ser considerat com un clar aspirant al títol aquest any, juntament amb 'Pecco' i Jorge Martín, i en especial, en el següent.