La temporada de MotoGP està sent tan apassionant dins com fora de la pista. Amb la gran bomba del fitxatge de Marc Márquez per Ducati es destapava la capsa de pandora i iniciava a una sèrie de reptes inesperats en aquesta nova aventura amb la firma italiana. I és que, malgrat que aquesta transició apuntava que seria l'inici d'una etapa daurada, de moment l'únic que mostra són complicacions que pocs esperaven.
Més enllà dels problemes que pogués trobar en el desenvolupament o l'adaptació a una nova moto, el que Márquez s'ha trobat a Borgo Panigale ha estat una lluita d'autoritats per la millor moto de la graella que ha acabat amb Jorge Martín a Aprilia i amb el Pramac deixant els italians per tancar un acord de patrocini amb Yamaha. Ara, l'ilerdenc corre la mateixa sort i les tensions amb els seus patrocinadors van en augment.
Ducati perd dues motos per als anys vinents
El paper dels patrocinadors dins del món de MotoGP és clau. No només aporten el suport financer clau per a l'esdevenir dels equips, sinó també per la imatge i el prestigi que aporten. Per això, la firma de l'equip satèl·lit del Pramac amb Yamaha és una baixa tan sensible per als italians: perdran dues motos per als anys vinents. "Jo com a ducatista ara prefereixo que hi hagi vuit motos en pista, perquè tens més informació, però com a fan de MotoGP no hi pot haver vuit Ducati en pista, hi ha d'haver quatre Yamaha", explicava Márquez.
En el pla més personal del mateix Márquez, la relació amb alguns dels patrocinadors de Ducati tampoc no ha estat tan fluida com podia esperar-se. Segons apunta el portal web Estadio Deportivo, els desacords van començar a sorgir poc després de la seva arribada a l'equip i fins a cinc patrocinadors del català xoquen amb els interessos publicitaris d'equip italià (per exemple, els italians no accepten Red Bull, patrocinador de Márquez, pel seu contracte amb Monster).
Marc Márquez: "Tant de bo pugui continuar amb els espònsors de tota la vida, però no està a les meves mans"
"Estic en un moment de la meva carrera esportiva que he de mirar estrictament l'esportiu", explicava Márquez en una entrevista per a DAZN. De moment, el futur dels patrocinadors de Marc Márquez mentre sigui a Ducati estan en l'aire i ambdues parts estan treballant per superar els obstacles: "tant de bo pugui continuar amb Red Bull, amb els espònsors de tota la vida, però no està a les meves mans", concloïa el pilot català.
De moment, la història de Márquez a Ducati acaba de començar i, encara que ha tingut un inici més complicat del previst, el desenllaç encara està per escriure's. Sens dubte, l'aposta dels italians per l'ilerdenc no és petita i el seu fitxatge prometia un futur brillant, però ha trobat més sots al camí dels esperats. Ara, només quedarà esperar a veure com ambdues parts s'integren i fins on són capaces d'arribar.