Estupefacció, incredulitat i vergonya aliena. Aquests són alguns dels termes que s'han utilitzat per definir la portada que el diari Marca ha publicat abans de la Supercopa d'Espanya que tindrà lloc aquest diumenge a l'Aràbia Saudita.
En la prèvia del partit entre el Reial Madrid i l'Atlètic de Madrid, el rotatiu espanyol ha decidit il·lustrar la portada amb una fotografia de dos seguidors saudites de cada equip. El problema, però, és que la dona encarregada de subjectar la samarreta del conjunt blanc duu un burca que la tapa de cap a peus. L'home, en canvi, pot lluir la samarreta de l'Atlètic amb plena llibertat.
Les crítiques dels usuaris no s'han fet esperar. La majoria d'ells s'han queixat que la portada denigrava la dona i alguns han acusat el mitjà d'aplaudir l'evident masclisme que impera a l'Aràbia Saudita.
Trabajé 17 años en Marca. Esta portada me da vergüenza. https://t.co/7oQ9QIRPma
— Gemma Herrero (@gemmaherrero) January 11, 2020
Es una mezcla de un chiste cuñado sin gracia, propaganda racista y una burla hacia el aficionado. En definitiva, representáis perfectamente el circo mediático en lo que se ha convertido el periodismo deportivo.
— Rogermarxismo (@Rogermartismo) January 11, 2020
De verdad os parece normal poner una portada donde pisotea tanto los derechos de una mujer?? Luego eso si el 8 de marzo el marca en morado en honor a la mujer, un poco hipócrita todo.
— christian (@christiaann_21) January 11, 2020
Esto no es más que aplaudir el machismo en un país que es objetivamente machista.
— Daniel (@DaniSciB) January 11, 2020
Tremendo Marca...
Poc després, però, Marca ha publicat un article per justificar l'elecció de la seva portada. Segons el mitjà, el seu objectiu és "mostrar de forma eloqüent i eficaç, amb un simple cop gràfic, la tremenda realitat de l'escenari on es disputa la Supercopa d'Espanya". Portada crítica amb el fet de portar el torneig a un país antidemocràtic o patinada del consell editorial? Sigui com sigui, el debat està servit.