Aquest dijous alguns periodistes hem pogut assistir a l'estrena exclusiva de 'Matchday', una sèrie produïda per Barça Studios i Rakuten que mostra les interioritats del primer equip blaugrana. La producció, que consta de vuit capítols rodats durant el curs passat, es podrà veure a partir d'aquest divendres a la plataforma japonesa que patrocina al club. Tot i que encara no hem pogut gaudir del producte acabat, el primer episodi ja ens ha revelat alguns detalls que retraten la quotidianitat del vestidor culer.

La sèrie arranca amb una conversa privada entre dos dels líders indiscutibles de l'equip, Leo Messi i Luis Suárez. Mentre viatgen amb cotxe, els futbolistes sud-americans parlen sobre les migdiades dels seus fills, quelcom que no té cap mena d'interès a nivell esportiu però que, a la vegada, serveix als productors per demostrar que l'obra serà extremadament íntima. Potser massa. Al culer ordinari no li interessa veure com Gerard Piqué duu a terme vídeotrucades amb les seves criatures, però és evident que a l'espectador estranger, aquell que és capaç de disfressar el seu fill d'Arturo Vidal o de casar-se al Camp Nou, potser sí. El fet que el narrador hagi d'especificar que Suárez és el 9 del Barça o que el Reial Madrid és l'etern rival demostra que el públic d'aquesta obra, en l'imaginari dels productors, no és el tribunero de segona graderia. 

EFE

Un altre fet que el primer episodi fa palès és que Gerard Piqué és l'amo i senyor del vestidor. El capítol se centra en la prèvia i el postpartit de la maneta que l'equip blaugrana va endossar al Madrid, un terreny on el central català se sent com peix a l'aigua. Piqué és retratat com el gendre perfecte: carismàtic, bromista, afectuós i responsable. Que ell fos la persona que va unir els camins del Barça i Rakuten, principal valedor de la sèrie, probablement hi té alguna cosa a veure. En les següents edicions Shakira i els pares del central entraran -encara més- en escena, fet que els aficionats del futbol i no dels stories d'Instagram lamentarem profundament

Com no podia ser d'una altra manera, Ernesto Valverde també protagonitza alguns dels millors fragments de l'episodi. El tècnic, sovint acusat de ser indolent amb els jugadors, mostra una cara interessant sense abandonar la serenitat que el caracteritza. A diferència de Pep Guardiola, que fa gala d'una sobreexcitació un pèl impostada a Amazon, l'extremeny demostra que si el vestidor té pissarres és per alguna cosa. Desafortunadament, però, Piqué s'encarrega d'ensorrar la seva imatge en una escena on parla d'ell amb els directius de Rakuten.

Tot i així, cal dir que la producció d'Oriol Querol dóna el que promet: detalls inèdits del vestidor, imatges espectaculars i fins i tot alguna història humana que toca la fibra. La supervisió de Producciones del Barrio (Salvados) es nota des del primer moment, fet que, sumat al carisma d'alguns dels protagonistes, acaba generant un gran fruit que els aficionats del Barça s'empassaran en poques hores.