Max Verstappen és el líder destacat de la classificació del Mundial de Fórmula 1, un títol que molt probablement acabarà guanyant, per sumar el seu 4t consecutiu, un fet històric que només han aconseguit llegendes com Fangio, Schumacher, Vettel i Hamilton. I el neerlandès, tanmateix, no està gens content, en veure com a carrera rere carrera el seu Red Bull és menys competitiu. Verstappen, que va guanyar 7 dels primers 10 Grans Premis, encadena ja 7 curses sense guanyar, en les que només ha pujat 2 vegades al podi.
L'únic que pot salvar Verstappen és la irregularitat del seu perseguidor, Lando Norris, que amb un cotxe superior està cometent massa errors, retallant pocs punts al líder, fins al punt que té cada vegada més a prop Charles Leclerc. A l'Azerbaidjan, sense anar més lluny, Norris no va superar la Q1 en la classificació, la qual cosa el va obligar a remuntar, per la qual cosa només li va poder retallar 3 punts a un Verstappen sense opcions de lluitar pel podi.
Verstappen, sense confiança
"Es van fer alguns canvis al cotxe abans de la classificació, per millorar el cotxe, però en realitat el van empitjorar", va afirmar Verstappen després de la carrera, una dura acusació contra Red Bull, que sembla que en els últims mesos s'ha perdut al taller, incapaç d'aconseguir l'evolució dels cotxes. "Des de la primera volta no estava content i vaig provar de salvar-lo. Quan no tens confiança ni estàs còmode al cotxe en un circuit urbà, no pots anar al límit. I bàsicament això és el que va succeir", va afegir un Verstappen molt contrariat pel final de Mundial que li ve per davant.
"La gent n'arrisca més, però jo no em sentia còmode perquè el cotxe era molt difícil, saltava molt, perdia contacte amb l'asfalt i no és agradable. Després em vaig ser llarg en l'última corba, així que tot bastant decebedor". La conclusió, doncs, és que Verstappen ha de celebrar la 5a posició final, ja que la pèrdua de punts va ser mínima.
Verstappen va salvar els mobles a Bakú
I és que la lògica apuntava a una victòria de Charles Leclerc i a una 7a posició per a Verstappen, amb Norris com 6è. Leclerc, tanmateix, va cometre un error que va permetre que Piastri li avancés, per després ser incapaç de superar l'australià, malgrat anar més ràpid. Per rematar-lo, a falta de dues voltes, Checo Pérez i Carlos Sainz van col·lidir, autoanul·lant-se, convertint Verstappen en el 5è i reduint la quantitat de punts que li retallava Leclerc.
A més de veure com Norris l'avançava quan sortia des de la 15a posició, Verstappen va haver de bregar amb la bona cursa que va firmar Checo Pérez, que no va pujar al podi només per l'accident que va tenir amb Sainz. "Teníem configuracions diferents als cotxes, els cotxes eren diferents. Si veus, Checo tenia més confiança, estava més còmode i ha fet una gran carrera. Estava lluitant per la victòria en aquest grup", es va exculpar Verstappen.