Max Verstappen confirma a Bahrain que segueix sent l'home a batre per davant de Charles Leclerc i de George Russell. Carlos Sainz i Fernando Alonso, amb una volta final un pèl per sota de les seves possibilitats, sortiran des de la 4a i la 6a posició aquest dissabte.
Carlos Sainz i Fernando Alonso s'adjudiquen un avantatge estratègic en el primer envit
La temperatura de la pista, directament proporcional a l'hora d'inici d'aquesta qualy, anava a ser clau per a l'estratègia de cara a la Q3. Tot just apagar-se el semàfor del box, sortirien els Ferrari i els Alpine amb mitjos, però ambdós equips s'assabentarien ràpidament que l'asfalt anava a millorar i que, ni de bon tros, es quedarien a prop del temps de tall amb el pneumàtic groc.
Així doncs, ja amb els tous, tant Sainz com Alonso s'adjudicarien un avantatge estratègic en el primer envit, ja que ambdós aconseguirien passar el tall amb el seu primer intent amb tous nous, cosa que no han pogut fer pilots com Lewis Hamilton o Lando Norris. No obstant això, i encara que tampoc es pot catalogar com a sorpresa en vista de les sensacions que estaven generant durant la pretemporada, els dos Alpine sortiran últims aquest dissabte.
Carlos Sainz, a buscar la pole
Ja a la Q2, més cartes s'han posat sobre la taula. Els pronòstics no han valgut de res en veure començar el segon envit amb un 1:29.8 de Nico Hulkemberg. L'alemany s'ha assegurat d'hora el top 10 de dissabte, posant molt cara la classificació per als qui aspiraven a la Q3.
En aquest sentit, Lance Stroll s'ha quedat pel camí, sent els altres quatre eliminats Tsunoda, Albon, Ricciardo i Magnussen. McLaren ha pagat l'alt preu imposat per homes com Hulkenberg, quedant-se amb els dos cotxes 9è i 10è, al límit del precipici, quedant-se un únic jo de tous per a la Q3. Fernando tampoc ho ha tingut fàcil, ja que també ha hagut de cremar el set de pneumàtics extra que havia guanyat a la Q1. Qui no ho ha fet és Carlos Sainz, que s'ha guardat la carta per la Q3 per anar a buscar la pole.
Max Verstappen torna a Bahrain on ho va deixar
I amb Red Bull, ja des de la presentació de l'RB20, amb variacions a l'aleró del davant, a la tapa del motor, i sobretot als ductes de refrigeració, es vaticinava que l'hegemonia de Verstappen no acabaria aquest 2024. De fet, durant els tests ja es veia durant les long run tant de Max com de Checo que l'escuderia austríaca estava molt forta, i que, sobretot, ho estaria en ritme de carrera.
No obstant això, ja durant la darrera temporada, a una volta, tot estava molt comprimit, però és que de cara a aquest 2024 es preveu que les qualys estiguin encara més disputades. Amb el permís de Red Bull, Ferrari era un clar contendent a la pole durant l'últim tram del darrer curs i encara ho semblava més per a aquesta primera cita de la nova campanya. Sigui com sigui, en l'últim intent, Leclerc no milloraria, Carlos Sainz es quedaria a les portes amb un temps per sota de les seves possibilitats i Max Verstappen, qui sinó, baixaria el crono fins a l'1:29.1 per adjudicar-se la primera pole de la temporada.
Resultats de la qualy a Bahrain
Pilot | Equip | Temps | |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull | 1:29.179 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:29.407 |
3 | George Russell | Mercedes | 1:29.485 |
4 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:29.507 |
5 | Sergio Pérez | Red Bull | 1:29.537 |
6 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:29.542 |
7 | Lando Norris | McLaren | 1:29.614 |
8 | Oscar Piastri | McLaren | 1:29.683 |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:29.710 |
10 | Kevin Magnussen | Haas | 1:30.502 |