Max Verstappen domina com mai per guanyar com sempre al GP de la Xina. El neerlandès ha estat aquest diumenge especialment superior a la resta, amb l'única creu per a Red Bull que Lando Norris (2n) els ha tret el doblet. Checo Pérez (3r), com un Fernando Alonso que ha acabat 7è, no ha tingut sort amb el Virtual Safety Car que, per la seva part, ha portat el de McLaren al segon graó més alt del podi.
Fernando Alonso, víctima del seu propi talent
Sortir en la tercera posició quan la que et propulsa és la cinquena força de la graella és una cosa que només Alonso pot fer. No obstant això, com ja ve sent costum després dels brillants dissabtes que ens regala l'asturià, és que en carrera, Fernando Alonso es converteix en víctima del seu propi.
És evident que el '14' estava fora de posició en la tercera posició, però, amb un escenari quimèric com el que tenia el d'Aston Martin, haurà pensat, ja que hi som, ataco. I així ho ha fet. Alonso ha tornat a fer una sortida brutal, guanyant-li la partida a un Checo Pérez que s'ha endut un exterior a la corba 1 per perdre la segona posició.
A partir d'aquí, però, Alonso ha aguantat el mexicà al darrere unes quantes voltes, però no han tardat a avançar-lo ni el propi Pérez ni Lando Norris. Ni de bon tros estava per competir amb els Red Bull ni els McLaren, ni inclús amb els Ferrari que, tot i no ser competitius aquest cap de setmana, seguien mantenint els seus índexs de degradació molt baixos.
Plou sobre mullat per a l'asturià
Fernando Alonso apostava pels mitjos en la sortida i canviava als durs a la volta dotze. Molt d'hora perquè les primeres gomes havien patit molt en unes primeres voltes en què l'espanyol ho ha donat tot. El canvi d'estratègia virava cap a un stint molt més llarg on calia gestionar els durs, però l'abandonament de Valtteri Bottas i el consegüent Virtual Safety Car ha obert una oportunitat en què els pilots s'estalviaven 15 segons si passaven pel box.
Aston Martin s'ha decidit arriscar apostant per un joc de tous per així poder atacar a Sainz i Piastri. Amb tot, entre que els operaris no han estat capaços de retirar el cotxe de Bottas en fins a 5 voltes i que hi ha hagut 2 Safety Cars consecutius per culpa de l'encallament del Sauber i d'una envestida de Lance Stroll a Ricciardo, l'aposta d'Aston Martin pels tous ha acabat sortint fatal. Ras i curt, Alonso ha perdut l'avantatge d'una goma més tova mentre la bandera groga onejava.
Arriben les diversions
Amb els tous ja amb 17 voltes, Alonso ha posat el compost que li restava: els mitjos. Aquí és on han arribat les diversions. Després d'una carrera per a oblidar on cap de les sorts l'ha acompanyat, Fernando Alonso ha sortit del box 12è, amb uns pneumàtics molt més joves que els de la resta.
Primer ha estat Albon, després Ocon i posteriorment Hulkenberg. L'espanyol els han avançat sense despentinar-se i també ho ha fet amb Hamilton i Piastri, encara que amb un seriós ensurt per entremig. Anava 7è i rodava més d'un segon per volta més ràpid que Russell (6è), però li han acabat faltant voltes per arribar a l'anglès i als Ferrari de Carlos (5è) i Leclerc (4t).