Max Verstappen li guanya la partida a Lando Norris al Canadà després d'una carrera boja. El tricampió del món li ha arrabassat la victòria al de McLaren per un error estratègic de l'escuderia britànica, que ha aturat el monoplaça del '4' una volta més tard del que hauria.

El podi l'ha completat George Russell, que després de patir els alts-i-baixos d'una carrera boja com la d'aquest diumenge, ha pogut avançar magistralment Lewis Hamilton en les últimes voltes per maquillar una oportunitat perduda per part seva. Si no hagués estat pel cúmul de circumstàncies de la cursa, la seva pole s'hauria materialitzat en victòria perquè els Mercedes eren aquest diumenge els més forts. Amb tot, decpeció a mitges perquè l'escuderia de l'estrella ha demostrat estar de tornada.

L'aposta de Haas sobre un pronòstic incomplert

Tot el cap de setmana pendents del radar. El cel va acabar respectant la qualy d'aquest dissabte perquè aquesta passés als annals de la història, però no hi ha hagut treva en la jornada dominical. Des de primera hora, constants xàfecs han regat Montreal i la sortida es preveia en pluja. De fet, ha començat a ploure mitja hora abans del moment en què s'havien d'apagar els semàfors, i encara que la pista encara no estava per intermedis, el lògic era apostar pel compost verd.

Si prosseguien les precipitacions, en qüestió de 5 voltes la pista estaria molla. Des de Haas, amb Nico Hülkenberg partint 18è i Kevin Magnussen 14è, se l'han jugat. Els dos monoplaces de l'escuderia estatunidenca han sortit amb pneumàtics de pluja, buscant posar sobre la taula diferents cartes que la resta. En les primeres 10 voltes, el seu ha estat un èxit rotund. Magnussen s'ha posat 4t i Hülkenberg 8è, però a la que s'ha creat el carril sec després de la pluja, les seves gomes han caigut en picat i s'han vist obligats a passar pel box i posar els intermedis.

Era la volta 20 i s'estava presentant un escenari de completa incertesa. El radar avançava pluja en 10 minuts i la taca de precipitacions estava cobrant volum i intensitat al radar. La pluja que es preveia era més forta del que en un primer moment s'havia pensat i el primer compost d'intermedis que havien posat els protagonistes demanava un relleu. Tothom havia d'aturar-se i qui ha avançat els esdeveniments ha estat Logan Sargeant provocant un Safety Car després d'un accident.

Ferrari confirma un cap de setmana per a oblidar

La taca d'aigua, a mesura que s'apropava, semblava anar a vorejar el circuit. Per aquesta raó, Ferrari se la jugava amb Charles Leclerc i li posava els durs. Fàcil dir-ho a posteriori, però l'aposta no els hi ha sortit gens bé i, mentre al capdavant de la carrera rodaven en 1:27', el monegasc ho feia amb els slicks en 1:44.

El cap de setmana estava anant a pitjor per a l'escuderia italiana, però Carlos Sainz, per acabar-ho d'adobar, ha tingut un toc en una batalla amb Valtteri Bottas i ha perdut l'endplate amb el que això comporta quant a aerodinàmica. Leclerc, per la seva part, que arrossegava problemes elèctrics, ha acabat retirant el cotxe. Carlos, més tard, també ha acabat fent-ho en una virolla que no ha pogut evitar un Alexander Albon que també ha abandonat.

Norris, Russell i Verstappen, es debaten el lideratge entre undercats overcats

Al capdavant, era Russell qui manava i Verstappen qui no desapareixia dels seus retrovisors, però Norris, en el moment del Safety Car, no ha passat per boxes en un error de McLaren i ho ha fet una volta més tard de tenir l'oportunitat d'or. No obstant això, quan tothom ha posat els pneumàtics de sec, el britànic s'ha deixat tota la goma dels intermedis que li quedava i ha obert el coixí de 20 segons necessari amb Verstappen per guanyar-li la posició en un overcat.

Matemàticament, aquests 20 segons són els que es tarda a passar pel carrer de boxes del Gilles Villenueve fent l'aturada, però Norris, en posar els secs, ha hagut de travessar la mullada sortida de boxes en l'exterior de la 2 i ha acabat per perdre la primera plaça en favor de Verstappen.

Russell recupera el podi fent gala d'un cap fred com el gel

A partir que el neerlandès s'ha tornat a posar al capdavant, ha tirat amb tot per tractar de conservar l'interval de 3 segons que tenia amb Norris. L'anglès, per la seva part, buscava retallar aquesta distància i gaudir del plus de l'aleró mòbil perquè, per darrere, els Mercedes arribaven volant. Era Oscar Piastri qui rodava 3r, però Russell i Hamilton acabarien per deixar-lo enrere en un final de carrera molt fort per part dels cotxes platejats.

Sigui com sigui, ha estat el '63' qui ha acabat adjudicant-se el podi en un avançament magistral sobre Hamilton en què ha fet gala d'un cap fred com el gel: a la xicana final del circuit i per la zona molla. Per la seva part, Fernando Alonso, en una carrera totalment paral·lela per la seva part, ha acabat 6è, just per davant de Lance Stroll, 7è.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!