Max Verstappen segueix guanyant-ho tot al GP de la Gran Bretanya i Fernando Alonso salva una setena plaça. Tot i que Silverstone no era ni de bon tros el seu escenari ideal, l'espanyol d'Aston Martin ha aconseguit millorar la seva novena posició inicial fins a la setena definitiva.
Mentrestant, l'home del dia, Lando Norris, ha estat avui qui ha secundat Verstappen, completant Lewis Hamilton un podi amb dos pilots britànics en el circuit de la seva casa. Pel que fa a Carlos Sianz, ha tingut la sort oposada a Alonso, acabant en un amarg desè lloc després de veure's contra les cordes en les últimes voltes amb els pneumàtics durs.
Primer cop que es veu un Verstappen nerviós
Res a veure ha tingut el desenllaç final amb l'inici. Verstappen ha sortit malament i Norris s'ha posat al capdavant de la carrera al primer revolt. De fet, si la distància fins al primer gir hagués estat més llarga, Oscar Piastri hauria avançat també el neerlandès, però el líder del Mundial ha aconseguit defensar-se de l'australià per, al cap de cinc voltes, recuperar el lideratge.
Sigui com sigui, Norris ha estat capaç de mantenir-se al ritme del líder com fins ara mai ningú havia aconseguit. Tant és així, que la constant comunicació entre Verstappen i Red Bull denotava que l''1' estava molt intranquil. Mentrestant, 'Checo' Pérez, que va tornar a tenir una qualy per oblidar, estava repetint la missió d'Àustria, guanyant posicions i escalant fins a zona de punts abans de la seva primera aturada a boxes.
Un Safety Car com l'anell al dit per a Fernando Alonso
Amb Leclerc i Russell jugant una partida d'escacs que s'ha resolt amb un avançament de l'anglès sobre el monegasc en pista, Alonso s'ha mantingut sense entrar amb els mitjos. Aleshores, que l'asturià just s'estava defensant del possible undercat de Gasly, el Haas de Kevin Magnsussen ha decretat Safety Car en encendre's en flames. Tot, precisament, a la volta 33, afavorint un Fernando que ha aprofitat les circumstàncies per canviar gomes gratis i guanyar-li la posició als dos Ferrari.
D'aquesta manera, Alonso ha passat de ser vuitè de manera virtual a sisè després que tothom passés per boxes. Hamilton, l'altre gran beneficiat de la circumstància, ha quedat tercer i en disposició d'avançar Norris, però el de McLaren s'ha defensat amb dents i ungles, mantenint la seva posició d'inici i guanyat-se el reconeixement de pilot del dia.
Finalment, Pérez ha aconseguit desfer-se d'Alonso i Sainz, que ha calçat els durs i ha perdut posició en pista amb el mexicà, Albon i Leclerc. Aquest cop, però, cal destacar que no hi ha hagut ordres d'equip de Ferrari, permetent Leclerc amb els mitjos lluitar amb un Carlos que, amb els durs, no duia les sabates adequades per ballar amb el seu company d'equip.
Defensa estoica d'Alonso per quedar setè
Amb Sainz tancant la zona de punts en la desena posició, l'Aston Martin de Fernando Alonso rodava setè per davant d'uns Albon i Leclerc cotxe dels quals s'adaptava molt millor al traçat. No obstant això, el '16', atacant el tailandès, li ha donat una glopada d'aire fresc a Fernando sobre Albon perquè aquest encarés la bandera de quadres en la setena posició definitiva.