Per primera vegada en tota la temporada de la Fórmula 1, els dos Red Bull van fracassar estrepitosament en la qualificació d'un Gran Premi, el de Singapur. Va ser una sorpresa majúscula que va agafar a tots a contrapeu, ja que no hi havia motiu aparent perquè, sobre tot Max Verstappen, no estigués a l'altura, ja que Checo Pérez sí que ha protagonitzat algun dissabte negre.
"Creiem que sabem per què vam tenir problemes a Singapur. Però estic segur que el misteri de l'ocorregut en la classificació no es repetirà en Suzuka", va afirmar Christian Horner, cap de Red Bull. "Esperem amb ànsies Suzuka perquè entenem el problema que hi va haver a Singapur. Per això som totalment optimistes que podrem recuperar-nos allà. La pista s'adapta al nostre cotxe", va afegir.

Els alerons ultraflexibles, prohibits per la FIA
Així i tot, al pàdoc no tothom ho veu tan clar, ja que corre el rumor, com a pólvora, que la decaiguda dels Red Bull, de gairebé un segon per volta, té a veure amb la prohibició per part de la FIA dels polèmics alerons ultraflexibles i els terres escorredors, unes directrius que precisament van entrar en vigor en Marina Bay. "No canviem gairebé res del cotxe, no ens va afectar en res les noves normes FIA", va arribar a afirmar Horner, encara que no tothom s'ho creu.
Òbviament, la veritat no se sabrà fins aquest cap de setmana, amb la celebració del GP del Japó. Si els Red Bull tornen a dominar amb puny de ferro, quedarà clar que Christian Horner té raó, ja que en una setmana no hi ha temps per canviar massa coses. Si tornen a fracassar, però, la realitat serà una altra de molt diferent. "Segur que tornen la setmana que ve, mai no vaig veure el seu cotxe anar tan malament com a Singapur", feia broma Norris després del GP de Singapur. "Si guanyen més curses en el que queda de temporada, no m'estranyaria res", afegia Carlos Sainz.
The moment championship leader Max Verstappen missed out on Q3 😮#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/0R61ntKZO6
— En formula 1 (@F1) September 16, 2023
El somni de Carlos Sainz respecte a Red Bull
I és que totes les escuderies estan esperant amb expectació la nova situació de Red Bull, ja que en el primer tram de la temporada no hi ha hagut color. L'equip austríac, amb Max Verstappen com a gran líder, ha governat amb una superioritat insultant, sentenciant el Mundial massa ràpid per a l'interès de la competició. "Somio una mica amb què podria ser la F1 si tots ens poséssim al dia amb ells en aquesta segona meitat de la temporada i l'any que ve", va afirmar Carlos Sainz en concloure el GP de Singapur, la de la seva gran victòria que va tallar la ratxa de 10 de seguides de Verstappen, de 15 de tacada de Red Bull.
"Crec que serem ràpids en Suzuka", va afirmar per la seva part Max Verstappen, que no entén els dubtes que han sorgit per un Gran Premi irregular en una temporada espectacular. "Són estadístiques sense sentit, això no m'importa. A més, portava pneumàtics vells, així que no hi ha gaire a fer, crec que també vam tenir mala sort amb els cotxes de seguretat, amb els dos".