Després que alguns satèl·lits orbitessin al seu voltant a Silverstone, Max Verstappen torna a la seva pròpia galàxia, manant amb mà dura al GP d'Hongria per davant de Lando Norris i d'una nova remuntada de Checo Pérez. En quart lloc ha quedat el poleman Lewis Hamilton, seguit per Oscar Piastri, una altra gran remuntada, la de George Russell, sent Charles Leclerc setè, Carlos Sainz vuitè i Fernando Alonso novè.
Guanyu Zhou, crupier
La jornada sabatina no va deixar gaire bones sensacions per als espanyols, però la sortida barrejaria la graella per complet en els metres previs al primer revolt. Primer, perquè Verstappen, Piastri i Norris mullarien l'orella a un Hamilton que ha sortit fatal. L'anglès, de l'eufòria d'ahir, a l'assumpció de les culpes en perdre tres posicions en qüestió d'un parell de corbes.
Tot això ha propiciat el context somiat —i al qual ens té acostumats— per Verstappen, que en posar-se al capdavant, ha començat a tirar per obrir prou diferència amb Piastri i poder jugar amb l'estratègia. Mentrestant, per darrere, Sainz ha protagonitzat una excel·lent sortida, passant de l'onzena posició a la sisena, aprofitant la badada també de Guanyu Zhou. El xinès ha passat de sortir des de la seva millor qualificació en F1 (cinquè), a rodar dotzè, guanyant-se una penalització de cinc segons per causar un accident que es cobraria la carrera dels dos Alpine.
L'escuderia francesa, que va veure com els seus dos monoplaces se n'anaven al box abans d'acabar les 52 voltes a Silverstone, a Hungaroring s'han topat amb el mateix desenllaç al primer gir. Pel que fa a Valtteri Bottas, li ha tocat esquivar la tardana acceleració de Zhou, fent que Alonso deixés enrere els dos Alfa Romeo i es posés en setena posició, per darrere de Sainz. En realitat, deixant de banda la dramàtica sortida de Hamilton, Zhou ha estat el crupier de l'inici de carrera, barrejant totes les cartes.
Carlos Sainz, mateix sostre de vidre
En calmar-se les aigües després de la tempesta inicial, Sainz ha acabat al sisè lloc, just per darrere de Leclerc. Ferrari havia preparat una estratègia ofensiva per al madrileny, que arrencava amb tous, mentre que el monegasc rodava amb els mitjos. El més lògic era que des del box es deixés passar al '55', vista ahir la poca vida del compost soft.
No obstant això, no hi ha hagut ordres d'equip, sacrificant el ritme de Carlos Sainz per darrere de Leclerc. Sigui com sigui, un nou error de l'escuderia de Maranello, aquest cop sobre Leclerc, enviaria el '16' darrere de Pérez i del seu company d'equip, que ja havia calçat els durs voltes abans.
La carrera donaria fil a la batalla estratègica. Lando Norris llençaria un undercut a Piastri per posar-se segon, Pérez continuaria volant per aparèixer en posicions de podi virtual, i Leclerc llençaria un altre undercut sobre Sainz que, tot i sortir-li bé, la jugada estaria a punt d'acabar en orris després d'excedir el límit de velocitat al pit lane. És a dir, 5 segons de sanció per al monegasc, amb Carlos obligat a mantenir-se per sota d'aquest interval, cosa que finalment no ha aconseguit. Sigui com sigui, i tal com ha passat també als McLaren, el ritme dels Ferrari ha caigut en picat, propiciant inclús que arribés Russell, es desfés de Carlos en pista i guanyés la sisena plaça a Leclerc per la sanció que arrossegava el '16'.
Checo Pérez culmina un altre gran diumenge
Les voltes finals han estret molt més les coses. Menys Verstappen, que ha tornat a habitar la seva pròpia galàxia, Hamilton ha estat a punt de donar caça a Checo, quedant-se a menys de dos segons del mexicà. Sainz no ha pogut retallar a menys de 5,7 segons la diferència amb Leclerc, quedant-se a 0,7 segons de quedar en setena posició. Pel que fa a Alonso, no ha pogut ser més que novè, essent Lance Stroll qui ha tancat la zona de punts.