Dissabte de classificació al circuit de Spa-Francorchamps on Max Verstappen ha estat l'home més ràpid sobre l'asfalt moll de la Bèlgica. Tanmateix, una penalització de deu posicions per canviar components del seu cotxe fa que Charles Leclerc sigui el pilot que demà surti des de la primera posició de la graella. El monegasc compartirà els llocs de cap juntament amb Lewis Hamilton i Checo Pérez.
D'altra banda, Carlos Sainz ha tingut una baralla constant amb el seu cotxe durant tota la classificació i demà partirà des de la setena posició. Només un lloc per davant de Fernando Alonso, vuitè, que ha aprofitat el caos que ha portat la pluja per col·locar l'Aston Martin entre les deu primeres places. Els McLaren, per la seva part, han demostrat que en condicions adverses no són tan ràpids com en sec i deixen els deures per a demà. Sens dubte, ens espera una apassionant cursa amb una graella completament desordenada i a un insaciable Verstappen que li tocarà remuntar.
Max Verstappen goes fastest in qualifying! 👏👏👏
— En formula 1 (@F1) July 27, 2024
The Dutchman will start Sunday's race from P11 due to a 10-place grid penalty for an engine change#F1 #BelgianGP pic.twitter.com/g8kfMXGGRv
Una batalla de tot o res sobre l'asfalt de Spa-Francorchamps
Arrencava l'última sessió de classificació abans de l'aturada d'estiu i ho feia amb l'amenaça de pluja entre les muntanyes belgues. En una baralla per ser el més ràpid, des del mur avui apostaven per la calma. Els pilots sortien a pista amb comptagotes: tots volien un forat per ser lliures d'esprai sobre els 7 quilòmetres d'asfalt de Spa. I és que, si no apareixia la pluja, cada volta podria comportar fins a un segon de millora i, potser, el primer intent de cada pilot podria ser el bo.
Els núvols es feien pregar i en la baralla estratègica per evitar l'aigua, la por va pesar més que la pluja. "Ara o mai" avisaven per ràdio a un Lando Norris que es barallava amb el cotxe i feia una exhibició de correccions sobre la pista. Carlos Sainz emulava el seu pare i derrapava en cada corba com si es tractés d'un ral·li, mentre que Hamilton avisava que no hi havia adherència sobre l'asfalt. La premissa era clara: calia donar el màxim com més aviat millor i cometre el mínim nombre d'errors possibles. Una batalla de tot o res sobre l'asfalt que va deixar fora a Hülkenberg, Magnussen, Tsunoda, Sargeant i Zhou.
Checo Pérez salva el seu seient a Red Bull per tres mil·lèsimes
L'evolució de pista de la Q1 feia ser positius de cara a la segona sessió de classificació: Eau Rouge s'assecava i tots esperaven el primer valent que muntés pneumàtics de sec. Tanmateix, la meteorologia era inestable i irregular a diverses zones del circuit. I en un esport on cada petit detall compta, ningú no volia jugar-se la seva presència a la Q3. Els equips continuaven apostant pel compost intermedi i, com més semblava ploure, millor es movien Russell i Hamilton sobre els pianos de Spa.
Els britànics volaven i deixaven en dificultats Checo Pérez. El mexicà, acostumat a viure al filferro durant les últimes setmanes, avui estava més al límit que mai: en cas de no aconseguir un bon resultat, perdria el seu seient a Red Bull per al següent GP dels Països Baixos després de l'aturada. Tanmateix, el veterà pilot aconseguia colar-se en la tercera sessió de qualy pels pèls, amb només 3 mil·lèsimes de diferència respecte a Albon. El tailandès quedava fora al costat de Gasly, Ricciardo, Bottas i Stroll.
Max Verstappen treu pit i domina sota la pluja per portar-se la pole
El plovisqueig no donaria treva i continuava cobrint la pista amb una capa d'aigua que implicava la incertesa a Spa. Semblava que el poleman es faria d'esperar i que ara més que mai les estratègies podien ser claus. Tanmateix, en moments en què el dubte és protagonista, només la convicció d'un campió insaciable com Max Verstappen és capaç de marcar les diferències. A l'holandès no li importava res: ni la pluja, ni les baralles internes del seu equip, ni l'amenaçadora evolució dels McLaren. Mad Max pintava el circuit de morat amb una volta impressionant i escalava fins al més alt de la classificació per emportar-se la pole per davant de Leclerc i del seu company Pérez.
Malgrat la gran exhibició del pilot de Red Bull, Verstappen sancionarà per canviar components i caurà 10 llocs. El mateix succeirà amb Yuki Tsunoda, que ha canviat tots els components i serà el fanalet vermell. Amb això en compte, les primeres posicions de la graella queden dissenyades de la següent forma: Leclerc (1), Pérez (2), Hamilton (3), Norris (4), Piastri (5), Russell (6), Sainz (7), Alonso (8), Ocon (9) i Verstappen (10). La cursa de demà es preveu en sec i els McLaren buscaran retrobar-se amb la seva millor versió, mentre que Max haurà de remuntar i Leclerc provarà de defensar la seva posició privilegiada. Sens dubte, ens espera una apassionant cursa amb una graella totalment desordenada.