Amb la temporada 2023 acabada, i amb Max Verstappen consagrat una altra vegada com el campió mundial indiscutible de la Fórmula 1, els equips ja es comencen a preparar per a la temporada 2024. Una temporada en què es correran 24 carreres, dues més que en l'última temporada tenint en compte les cancel·lacions. Entre aquestes, hi haurà el GP de la Xina, que torna després de cinc temporades.
La temporada, per tant, començarà el 29 de febrer a Bahrain i finalitzarà el 6 de desembre a Abu Dhabi. Deu mesos d'intensa competició en què la FIA promet "avançar cap a una regionalització més important del calendari, reduint les càrregues logístiques i fent més sostenible la temporada." Un compromís que, tanmateix, no es creuen Verstappen i Fernando Alonso.
Alonso i Verstappen critiquen el calendari
Ambdós pilots estan disgustats amb l'ampliació del calendari, que el converteix l'any amb més carreres de la història, segons un informe filtrat per Speedcafe. L'exigència física i mental de la competició, cada vegada més alarmant, podria ser el motiu pel qual tant el neerlandès com l'asturià estiguessin disposats a retirar-se.
"Amb el calendari i amb l'horari exigent i coses així, llavors un dia sentiré que és el moment perquè hi ha altres coses a la vida", va afirmar el pilot d'Aston Martin, qui també es va mostrar rotund a l'hora d'assegurar que "aquest tipus de coses esgotaran la meva bateria, no la conducció".
Verstappen esgota el contracte
Tal com ha reconegut Alonso en més d'una ocasió, el moment en què se senti incapaç de competir serà en el que es retiri. "Si algun dia em sento lent, crec que es notarà i no estaré content amb el meu acompliment i seré el primer a aixecar la mà i dir 'està bé, aquest és el moment'", ha arribat a afirmar l'asturià. Però si la FIA no es mostra més flexible amb el calendari, la seva retirada podria arribar abans del que ell mateix esperava, encara que amb 42 anys i un any de contracte la seva carrera clarament s'apropa al seu final.
En unes condicions similars es troba Verstappen. Fins i tot sent el vigent campió, el neerlandès està disgustat amb les condicions que està imposant la FIA. Amb contracte fins a 2028, la seva sortida de Red Bull es veu llunyana. Però una vegada arribi el final del seu vincle, i al ritme d'exigència que avança la Fórmula 1, no seria estrany que Max anunciés la seva retirada en aquell moment o, fins i tot, l'avancés.