El Gran Premi de Miami es presentava al calendari de Fórmula 1 com el segon cap de setmana a l'esprint de la temporada. Amb l'anterior cursa curta del GP de la Xina encara a la memòria de molts pilots, els voltants del Hard Rock Stadium es preparaven per acollir-ne una de nova esprint que ha acabat com sempre: Max Verstappen es passeja per les platges de Miami i guanya la cursa. Charles Leclerc va acabar segon i Checo Pérez tercer.
Your #F1Sprint points-scorers! 📈
— En formula 1 (@F1) May 4, 2024
Max leads home Charles and Checo as the Miami weekend goes up another notch 🔊#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/p3sxLqQJjR
S'apagaven els semàfors al Circuit de Miami i tan sols 450 metres separaven els pilots de la primera corba o, dit d'una altra manera, del primer incident de la cursa. Pel cap de la graella, Checo Pérez sortia malament i veia com el renascut Daniel Ricciardo li robava la tercera plaça i Carlos Sainz estava a punt de relegar-lo a la cinquena. Tanmateix, no tindria temps de reaccionar el pilot de Ferrari quan els comissaris mostraven la bandera groga i, tot just uns segons després, es comunicava la sortida del Safety Car.
L'embolic era a la part del darrere: Fernando Alonso comunicava per ràdio que Lewis Hamilton s'havia llançat "com un toro", xocava contra el pilot asturià que, a la vegada, tocava el seu company Lance Stroll i aquest impactava contra Lando Norris. La maniobra suïcida de l'heptacampió anglès acabava amb la cursa del canadenc i del pilot de McLaren, mentre que Alonso confirmava que havia punxat una roda i aprofitava el cotxe de seguretat per fer la seva parada.
Magnussen i Hamilton, els dos grans protagonistes de la cursa
Rellançava la cursa Max Verstappen i establia la velocitat creuer per anar ficant distància amb Charles Leclerc i començar a passejar-se, una vegada més, per les platges de Miami. Poc moviment per la zona alta de la classificació: Checo recuperava la tercera plaça en tot just un parell de voltes, mentre que Sainz i Ricciardo mantenien una bonica baralla en què el pilot de l'equip Visa Cash App RB espremia al màxim el seu monoplaça i aconseguia contenir les envestides del madrileny.
Però el protagonista continuava sent un Hamilton que queia fins a la novena posició després de l'incident. L'anglès les tenia de tots els colors amb un Kevin Magnussen que passava d'agressiu a temerari i amb el que s'arribava a tocar en un parell d'ocasions. El pilot de Haas veia fins a dues banderes blanques i era amonestat en tres ocasions pels comissaris per la seva conducció excessivament agressiva, que va poder acabar amb la cursa dels dos pilots al mur. Fins i tot Yuki Tsunoda va poder sortir malparat d'una batalla tant bruta com innecessària (lluitaven per la desena plaça).
Nou format, però el mateix resultat de sempre: Verstappen torna a guanyar
I és que és igual les innovacions que portin a la Fórmula 1. És igual si canvien els formats o els horaris, que el resultat continua sent el mateix: Max Verstappen domina i la resta li intenten perseguir. El neerlandès (únic guanyador de la història d'aquest circuit) tornava a arrasar a l'esprint i veia la bandera de quadres en primer lloc, seguit de Charles Leclerc i amb Checo Pérez ocupant l'últim esglaó del podi. Ricciardo arribava en quart lloc després d'una bonica lluita amb Sainz, que entrava cinquè i felicitava l'australià pel seu bon resultat.
La part negativa l'han deixat Magnussen i Hamilton, ambdós sancionats per les diferents maniobres temeràries que han realitzat sobre la pista. De fet, malgrat la curta durada de la cursa i d'acabar entre els 10 primers, l'acumulació de sancions del danès han fet que el pilot de Haas acabi en 18a posició, últim i per darrere d'un Fernando Alonso que està molt descontent amb aquest nou format. Com ja va avisar abans de la cursa, l'asturià no va competir i va aprofitar l'esprint com una simulació per aconseguir sensacions de cara a la cursa llarga de diumenge. De fet, després de la seva parada inicial, amb prou feines va tenir temps de fer un avançament sobre la pista quan l'equip va decidir tornar a parar per seguir amb les proves d'Aston Martin.
A falta de veure com es desenvolupa la cursa llarga, tot sembla apuntar que serà Max Verstappen qui es porti, una vegada més, el trofeu del Gran Premi de Miami. El pilot de Red Bull ha guanyat 2 de 2 curses que s'han celebrat en aquest circuit i demà tindrà l'oportunitat d'aconseguir el seu 'hat-trick' de victòries a Miami. A partir de les 22:00 h de la nit de diumenge, el neerlandès tindrà per davant 57 voltes per continuar apropant-se a un tercer títol mundial que és pràcticament qüestió de temps.