Max Verstappen culmina una plàcida victòria al GP del Qatar i Fernando Alonso acaba sisè després d'una sòlida carrera. La millor notícia, que l'asturià d'Aston Martin ha retallat punts a un Lewis Hamilton que s'ha quedat a zero després del seu abandonament.
🏎️ Classificació F1 2023: Com van Fernando Alonso i Carlos Sainz?
L'error de mesurament fatal de Hamilton
Amb Verstappen defensant la pole i Russell tractant d'assaltar la primera plaça des de la segona posició inicial, l'apagada dels semàfors obriria la veda d'una batalla amb Lewis Hamilton com a tercer en discòrdia. L'heptacampió britànic, que sorprenia arrencant amb pneumàtics tous, volaria en els primers metres per, no només optar a robar-li la segona posició al seu company d'equip, sinó a tenir possibilitats reals de desaparèixer dels retrovisors de Verstappen.
En aquestes, Hamilton agafaria l'exterior amb Russell ja pràcticament avançat. No obstant això, el britànic, que estava pràcticament roda a roda amb Verstappen en el seu particular atac al recentment coronat campió del món, no rebria prou espai per un Hamilton que venia avançant per l'exterior i els dos Mercedes es tocarien, acabant Hamilton per abandonar i Russell per veure's obligat a passar pel box.
La temeritat de Hamilton, sens dubte, ha estat un error de mesurament. Potser de les distàncies. Potser d'ego. El cas és que Hamilton tenia molt més espai del que estava pretenent utilitzar i la temeritat li valdria l'abandonament. Tot, amb Alonso molt pocs metres al darrere, que per qüestió de pams seria capaç d'esquivar la col·lisió entre els monoplaces negres. En la seva maniobra, guanyaria les dues posicions dels Mercedes, però en trauria profit Oscar Piastri, que ha empalmat una brillant sortida des de la sisena posició per acabar col·locant-se segon després de l'accidentada sortida.
Aston Martin recupera el ritme, però els McLaren i el Mercedes ja són avions
A partir d'aquí, i després del Safety Car, Russell es reenganxaria a la cua després de canviar pneumàtics i demostraria el ritme del seu Mercedes remuntant, a poc a poc, de manera brillant. Mentrestant, els McLaren començarien a volar i s'allunyarien de l'abast d'un Fernando Alonso que, tot i recuperar el bon ritme, no seria suficient per competir amb els McLaren i amb un Russell que acabaria instaurant-se al top 5.
Amb qui sí que podria competir Fernando Alonso per posició real seria amb Charles Leclerc, però una sortida de pista de l'asturià amb les gomes fredes seria definitiva perquè el pilot d'Aston Martin no pogués assaltar la cinquena plaça en què rodava el monegasc.
Finalment, per darrere de Piastri i de Lando Norris, acabarien un George Russell al límit de les seves forces després d'aguantar 57 voltes en les dures condicions de la nit del Qatar, sent cinquè Leclerc i sisè un Alonso que també ha acusat la humitat i el sobrecalfament del seu cockpit.