Red Bull ha començat la temporada actual com va acabar l'anterior, mostrant una superioritat insultant respecte als seus màxims rivals, fins al punt que en aquests moments pocs són els que dubten que Max Verstappen guanyarà el seu tercer Mundial de Fórmula 1 sense despentinar-se, tret que Checo Pérez, el seu company, intenti evitar-ho. La resta d'equips, com és lògic, treballen a tota velocitat a la recerca de millores als seus bòlids, a la recerca de retallar unes distàncies que ara mateix són definitives.

A poc a poc s'han anat coneixent les millores que aplicarà Aston Martin, el principal perseguidor de Red Bull gràcies a un estel·lar Fernando Alonso. El problema és que l'escuderia austríaca també està buscant canvis que facin els seus cotxes, els RB19, encara més ràpids. I sembla que ho han aconseguit.

Max Verstappen durant la prèvia del GP de Miami / Foto: Europa Press
Max Verstappen, durant la prèvia del GP de Miami / Foto: Europa Press

El nou Red Bull, un bòlid infal·lible

Tal com explica el diari As, Red Bull ha centrat les seves millores més rellevants en la suspensió i en el DRS. En el primer aspecte, s'ha aconseguit reforçar l'estabilitat en les frenades gràcies a uns braços que aconsegueixen angles molt més agressius. Les variacions han aconseguit que el cotxe no s'enfonsi quan redueix la velocitat, a més que no es posa en risc la durabilitat dels components, augmentant la fiabilitat. Tot això genera que els Red Bull puguin esgotar més les frenades sense perdre aerodinàmica.

Referent al DRS, s'ha aconseguit el que s'ha arribat a denominar com "triple DRS", per l'excelsa integració entre l'aleró principal, l'aleró que es col·loca a la part inferior, denominat beam wing, i el difusor del tren posterior. Tot això s'ha vist reflectit en les velocitats màximes aconseguides pels Red Bull a Miami. Checo Pérez va aconseguir posar el seu monoplaça a 342,8 km/h, mentre que Verstappen es va quedar en 341,2. Aston Martin i Mercedes no van aconseguir superar els 338 km/h, mentre que Ferrari es va quedar en 336,2. La diferència és abismal.

Fernando Alonso podi Miami / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, al podi del GP de Miami / Foto: Europa Press

Fernando Alonso, positiu amb Aston Martin

Per a Fernando Alonso, doncs, sembla impossible que aquesta temporada pugui competir de tu a tu amb Red Bull, per la qual cosa la seva màxima aspiració és acabar tercer en la general, ser el guanyador de 'els mortals'. L'asturià ho està aconseguint després d'un inici de temporada espectacular en la qual ha pujat al podi en 4 de les 5 curses que s'han disputat fins ara.

L'objectiu d'aquesta temporada és evolucionar el cotxe, continuar sumant podis i, si és possible, aconseguir l'anhelada victòria 33. Per a això, com ha afirmat diverses vegades Fernando Alonso, necessita una cursa particular en la qual als Red Bull no els vagi bé. L'esperança és l'únic que es perd.