Mediapro acabava contracte aquest any amb LaLiga EA Sports i, aquest dilluns, l'ens presidit per Javier Tebas ha oficialitzat a través d'un comunicat que la productora catalana deixarà de ser la seva proveïdora audiovisual per donar pas a l'entrada d'HBS (Host Broadcast Services) i TSA (Telefónica Servicios Audiovisuales).

Segons ha manifestat Mediapro, aquesta decisió és “inaudita” perquè, a banda que, segons exposa en el seu comunicat, “l'oferta econòmica i tècnica presentada per Grup Mediapro és la millor d’entre totes les presentades”, s'ha decantat per una oferta més cara i, a més, LaLiga està apostant “per un proveïdor suís que no disposa ni d'un sol mitjà tècnic a Espanya ni té cap experiència en producció televisiva d’una competició com LaLiga, que es desplega al llarg de tota una temporada”.

Javier Tebas La Liga Europa Press
Javier Tebas, president de LaLiga EA Sports / Foto: Europa Press

Mediapro acusa LaLiga d'“exagerar les virtuts dels adjudicataris” i de “falta de transparència”

A banda de mostrar-se totalment contrari a la decisió de LaLiga durant tot el comunicat, el Grup Mediapro acusa la patronal de clubs espanyola pel “secretisme” i “falta de transparència” de LaLiga EA Sports durant el procés d'adjudicació. A més a més, assenyala que, en el comunicat pel qual s'oficialitzaven els nous proveïdors audiovisuals, LaLiga “exagera les virtuts dels adjudicataris” i “manifesta de forma errònia” que HBS i Telefónica tinguin experiència en les produccions de la Champions League, l'Eurocopa o la Copa Àfrica.

A banda d'això, Mediapro assegura que els nous adjudicataris no compleixen amb els requisits que LaLiga exigia en les bases del concurs convocat perquè “tampoc els adjudicataris disposen a Espanya (ni enlloc) d'equips tècnics ni humans, ni d'un HUB de producció”.

Mediapro / Foto: Europa Press
Mediapro / Foto: Europa Press

Mediapro subratlla la seva experiència i la seva reputació, sent capaç de produir “9.000 partits de futbol per temporada i més de 25.000 esdeveniments, tot amb mitjans propis”. A més a més, recorda que, durant els anys en què LaLiga i Mediapro han col·laborat, LaLiga EA Sports ha estat “reconeguda com la competició de futbol més innovadora i tecnològicament més avançada”.

Mediapro acusa directament Javier Tebas: “Resulta paradoxal que qui diu voler defensar la indústria espanyola contracti una empresa suïssa”

I a banda d'aportar diverses raons per qüestionar el motiu de la decisió de LaLiga, Mediapro fa la reflexió que “resulta paradoxal que qui diu voler defensar la indústria espanyola contracti una empresa suïssa quan una empresa espanyola és la líder mundial en la producció de futbol en directe”.