Estem en els prolegòmens del pròxim mundial de Fórmula 1, i el hype és cada vegada més gran. És el moment perquè els equips presentin els seus nous conceptes de monoplaça, desenvolupats expressament per poder assaltar el domini d'un Red Bull que ha tiranitzat les últimes temporades del Gran Circ, amb un Max Verstappen la fam del qual és insaciable. Els de Milton Keynes, al costat del neerlandès, tornen a erigir-se en grans favorits per conquerir el quart entorxat consecutiu de Mad Max.

Altres, com Fernando Alonso, també han aixecat l'optimisme entre els seus aficionats amb unes declaracions il·lusionants, en les que destaca que "el 2024 serà millor fins i tot que el 2023". A Aston Martin han treballat a preu fet, igual com el mateix bicampió del món que no entén de vacances, per preparar l'aposta a punt del nou cotxe verd, l'AMR24, amb tal d'assaltar la tan esperada victòria 33 de l'asturià. Un monoplaça que serà més ràpid, i més competitiu, capaç de rendir en tota mena de circuits. No obstant això, no serà l'únic que avanci, i en Mercedes ja fiquen por de cara al 2024.

Fernando Alonso i Max Verstappen es donen la mà en finalitzar la cursa en Zandvoort / Foto: Europa Press

Mercedes fica por a Fernando Alonso i Max Verstappen

Durant l'època híbrida, la marca de les fletxes platejades, va protagonitzar un domini mai vist en la Fórmula 1, i que va atemorir la resta d'escuderies. Els alemanys es van alçar durant vuit temporades consecutives, des de 2014 fins a 2021, com a campions del mundial de Constructors, un fet que ningú no vol que es repeteixi, a excepció de Lewis Hamilton, que vol la seva vuitena corona, i Toto Wolff. Per aquest motiu, Mercedes ha treballat per tornar a temporades anteriors, amb el seu nou concepte de monoplaça, el W15.

Les últimes paraules sobre el cotxe de la marca alemanya han generat molta il·lusió entre l'equip, alhora que un gran terror a la resta de rivals. En Mercedes, sembla, han esmenat els errors i han posat fi als problemes de concepte que anaven arrossegant des de la nova regulació de la Fórmula 1. Ara, després del desenvolupament de l'esmentat W15, les fletxes platejades esperen ser capaces de tornar a ser competitius, després de la seva segona posició en la classificació de constructors, i guanyar curses de forma constant.

James Allison en el GP de Canadà / Foto: Europa Press

"Tenim l'esperança que algunes de les parts negatives de la nostra part posterior siguin més acceptables i que el maneig del monoplaça sigui millor. Tot això surt de la simulació, però tenim motius raonables per creure que hem millorat alguna cosa", va assegurar James Allison, director tècnic de Mercedes, en unes declaracions a Motorsport.com, que ja han posat els pèls de punta a Max Verstappen, Fernando Alonso i la resta de rivals que volen lluitar per la victòria.

Hamilton vol tornar a ser campió

Faran bé en tenir por la resta del pàdoc davant de les paraules d'Allison, que són tota una declaració d'intencions. Després d'un inici de 2023 molt complicat, lluny del nivell mínim exigible per a un equip de la talla de Mercedes, l'equip alemany ha estat capaç de seguir una evolució constant per acabar per davant de Ferrari i Aston Martin. Ara, el següent objectiu ha de ser el Red Bull de Max Verstappen, per invertir la tendència a l'alça dels de Milton Keynes, i tornar a dominar els circuits.

Lewis Hamilton somrient / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Davant de tal situació, Alonso i Verstappen ja saben del que és capaç Hamilton amb el seu Hammer Time, aquell moment en què el britànic trepitja l'accelerador i comença a pintar de morat tots els sectors, sense que els seus rivals puguin fer res més a veure com la fletxa platejada vola. Si tot surt com s'espera en Mercedes, l'heptacampió del món, podrà tornar a lluitar per guanyar el seu vuitè mundial, i convertir-se en el pilot més premiat de tots els temps al Gran Circ.