Si ja tothom sabia que Leo Messi era un ídol de masses i tot el que genera a nivell esportiu i extraesportiu, ara ha tornat a marcar una fita difícilment igualable. L'argentí està acostumat a superar rècords, però el que ha aconseguit en les primeres hores com a futbolista del Paris Saint-Germain durarà durant molt temps.

24 hores de rècord

Messi va ser presentat el passat dimecres com a jugador del PSG, i des d'aleshores l'eufòria s'ha traslladat als carrers de París. Llargues cues per entrar a les botigues oficials i comprar la samarreta de l'exjugador del Barça. Cosa que, de moment, ja ha generat xifres espectaculars.

Messi cola camiseta PSG EFE

Entrada d'una botiga oficial del PSG / EFE

Segons informa la periodista Veronica Brunati, Messi ha aconseguit establir una nova marca rècord de samarretes venudes en 24 hores. Des que és jugador del PSG i es van posar a la venda les samarretes de Messi amb el dorsal 30 a l'esquena, en 24 hores es van arribar a vendre 832.000 exemplars.

Un rècord a nivell de màrqueting que el PSG ja comença a veure amb molt bons ulls. Per les samarretes de Messi ja s'han arribat a ingressar més de 100 milions d'euros.

Leo Messi 30 Foto PSG

Leo Messi amb la seva samarreta i el dorsal 30 / EFE

Més de 100 milions d'euros

La xifra exacta recaptada no és calculable amb precisió perquè hi ha diversos preus de les samarretes de Messi. Van dels 157,99 euros de la versió adulta de Vapor Match, la millor, passant per la versió Stadium, amb un preu de 107,99 euros. Les versions de nens, menys venudes, van dels 137,99 euros en la versió Vapor Match als 87,99 euros en la versió Stadium.

Així doncs, fixant un preu amb una possible mitjana de 140 euros, els beneficis en samarretes superarien els 116 milions d'euros en només 24 hores. Uns diners que no són únicament per al PSG, ja que gran part del benefici se l'emporta Nike, la marca que ha fabricat les samarretes. A més, el PSG té un acord amb la submarca Jordan, de l'exestrella de bàsquet Michael Jordan, que fa acte de presència amb el logotip a la samarreta del PSG i s'endú un 5% d'aquestes vendes.

Messi camiseta PSG EFE

Samarreta de Leo Messi del PSG / EFE

L'arribada de Messi al PSG és un gran negoci en tots els sentits. Tot i que econòmicament el sou que cobrarà l'argentí, de prop de 40 milions d'euros nets per temporada, és una autèntica barbaritat, a nivell de màrqueting el club parisenc recuperarà molts diners. Si el Barça estima perdre a nivell de marca prop de 137 milions per la marxa de Messi, segons apunta l'economista Vincent Chaudel, el PSG creixerà un 20% gràcies a la capacitat d'atraure grans marques i l'arribada a nous mercats televisius.

 

Imatge principal: Leo Messi amb la samarreta del PSG / EFE