Sens dubte, el canvi que Leo Messi es va veure obligat a fer deixant el Barça pel Paris Saint-Germain a l'estiu de 2021 va marcar un abans i un després per ambdós clubs. No només es tracta que els blaugrana perdessin al seu futbolista insígnia i que a la constel·lació d'estrelles del gegant francès hi arribés la que més brilla, sinó que es tracta de totes les xifres que mou l'astre argentí amb cada moviment que fa.

Leo Messi ha generat pel PSG 700 milions d'euros en una sola temporada

En sortir a la venda la samarreta del PSG amb el nom de l'extraterrestre de Rosario a l'esquena i el seu dorsal 30, en tan sols tres hores, les tendes oficials del gegant francès van comptabilitzar vendes per un total de 933.000 euros. Així ho afirmava Marc Armstrong, director d'esponsorització del Paris Saint-Germain en una entrevista concedida pel diari Marca. A la conclusió de la temporada, tot i compartir vestidor amb estrelles com Kylian Mbappé, Neymar Júnior o Sergio Ramos, el 60% de les vendes de samarretes duien el 30 a l'esquena: "Per primer cop hem venut més d'un milió de samarretes", afirmava Marc Armstrong. 

Leo Messi presentacion PSG EFE
Leo Messi, en la seva presentació com a futbolista del Paris Saint-Germain / EFE

Armstrong explicava que la figura de Leo Messi és una màquina de generar diners, i que amb la seva arribada a França, el club ha generat una quantitat d'ingressos mai vista amb anterioritat. Concretament, l'arribada de Messi al Paris Saint-Germain es tradueix en un total de 700 milions d'euros en la seva primera temporada.

Leo Messi és autosuficient

I aquests ingressos no només contemplen les vendes de samarretes, sinó que pel que fa a tràfic a les xarxes socials, el fitxatge de l'astre argentí va comportar un total de 15 milions de seguidors més comptant amb totes les plataformes digitals del PSG. A més a més, gràcies a l'augment de la massa social que mou el club, "hem vist segur un creixement en àrees on podíem arribar a acords entre 3 i 5 milions i ara són entre 5 i 8, per la qual cosa l'impacte és considerable".

Leo Messi Paris presentacion PSG Europa Press
Leo Messi, durant la seva presentació amb el PSG / Europa Press

L'entitat parisenca ha traslladat la seva botiga oficial als Camps Elisis per doblar la seva superfície i augmentar els seus ingressos també en els productes lifestyle, on "la demanda ha crescut entre un 30 i 40% i realment el que ho pot frenar és l'oferta". A més a més, Armstrong afegeix que per pal·liar la demanda no poden generar més samarretes de Messi per qüestions d'acords, que simplement, "no podem satisfer les demandes de samarretes de Leo Messi".

Així doncs, després que el PSG hagi revelat els ingressos que la figura de l'ex del Barça genera, Joan Laporta i el Barça queden en molt mal lloc de sabuda que la fitxa de Leo Messi d'aquesta temporada ha estat de 40 milions d'euros nets. 

 

Imatge principal: Nasser Al-Khelaïfi, somrient / EFE