La cancel·lació del Gran Premi d'Emilia-Romagna, a causa de les fortes pluges i inundacions, ha obligat tots els equips de la Fórmula 1 a canviar, inesperadament, els plans. El circuit d'Enzo i Dino Ferrari és una d'aquestes dates marcades al calendari. A Itàlia és quan les escuderies comencen a introduir les seves millores per fer aquest salt de qualitat als seus monoplaces, i aquest any no anava a ser diferent. S'esperava que Ferrari, Mercedes, Alfa Romeu i Alpha Tauri podrien presentar les seves. Tanmateix, la suspensió del Gran Premi, provocarà que les marques que volien provar els seus nous components hagin d'esperar.

I la següent cita és a Mònaco, un traçat gens idoni per treure conclusions. Es tracta d'un circuit urbà en el qual es roda a baixes velocitats. A més, l'estretor d'aquest, els murs del qual són molt a prop dels cotxes, fan que no sigui l'ideal implantar millores en aquest circuit, per la possibilitat de trencar les noves peces i el cost que això suposaria. Així doncs, el dubte que ara mateix ronda a tots els boxes, és quan implantar aquestes novetats, i sembla que el lloc ideal és en el circuit de Barcelona-Catalunya, el mític Montmeló, que es disputarà del 2 al 4 de juny.

Fernando Alonso al volant de l'AMR23 / Foto: Europa Press

El circuit de Barcelona-Catalunya molt més clau

Històricament, el traçat català sempre ha estat un dels favorits per portar components nous. Hi ha diversos motius, el primer d'ells és que l'arribada de la Fórmula 1 a Europa suposa que les fàbriques siguin més a prop i, per tant, aquestes noves peces arribin molt més ràpid.

El disseny del circuit, que tots els equips coneixen a la perfecció, és ideal per poder extreure conclusions i per fer-se una idea de com funcionen els monoplaces amb totes les seves millores. Així doncs, amb la cancel·lació del Gran Premi d'Imola, el traçat català s'ha convertit, encara més, en un escenari clau per al desenvolupament dels cotxes.

Toto Wolff saludant en Austràlia / Foto: Europa Press

Les escuderies segueixen diferents camins

Tanmateix, els equips seguiran diferents plans. A Mercedes, que havia anunciat grans millores per a Imola, continuaran amb el pla previst i, segons apunta Racefans, presentaran a Mònaco les seves novetats. Per la seva part, la idea de Ferrari era anar introduint petits canvis amb el pas de les curses. A Miami va presentar la primera i a Itàlia tenien intenció d'introduir-ne una altra per a, a Barcelona, acabar de polir-lo. Ara, el dubte està si decidiran introduir-les a Mònaco o les dues alhora a Montmeló.

I a Aston Martin, tenen grans esperances posades el 4 de juny. És un circuit on l'AMR23 pot rendir a la perfecció, com ja ha anunciat en alguna ocasió Mike Krack. A més, la victòria número 32 de Fernando Alonso va ser en aquest mateix traçat, i segur que apel·len al romanticisme perquè l'asturià torni a coronar-se a casa seva.

Fernando Alonso celebrant el podi de Miami / Foto: EFE

Quant a les millores, el pla de la marca verda és anar introduint petites millores quan les tinguin disponibles i no agrupar-les a grans paquets, tal com va assegurar Krack: "Tindrem algunes peces noves a Baku, Imola, Mont-real i algunes a Silverstone, però portarem cada petit increment tan aviat com estigui a punt en lloc d'esperar a agrupar tot en paquets grans. És un enfocament que ens va funcionar bé l'any passat". Així doncs, s'espera que a Barcelona vegem coses noves perquè prossegueixi el pla, o aquest any la missió, en els següents grans premis.