Ni en el pitjor dels seus malsons, Carlos Sainz podia imaginar que superat el mes de juliol continuaria sense tenir un volant assegurat per al pròxim Mundial de la Fórmula 1. Després de rebre la mala notícia que Ferrari havia deixat de confiar en ell per donar-li el seu lloc a Lewis Hamilton, Sainz donava per fet que alguna de les grans escuderies li faria una oferta. Els noms que van ser en boca de tots van ser Red Bull, que anaven encaminades a tallar el Checo Pérez, i Mercedes, que s'acaba de quedar sense Hamilton. El futur de Sainz, doncs, seguiria en l'elit.

A poc a poc, però, tot el castell de cartes es va anar enderrocant, com ja va anticipar Fernando Alonso, que no va tardar a renovar amb Aston Martin, abans de quedar-se sense equip per al 2025. La primera mala notícia la va anunciar Red Bull, en comunicar que havia decidit renovar el Checo Pérez, malgrat que el mexicà està firmant una altra temporada per oblidar. Pel que sembla, a l'escuderia austríaca ja li va bé tenir un pilot secundari que no posi en problemes a Max Verstappen. I després va ser el torn de Mercedes, que va optar per apostar per un meló per obrir, com el jove Andrea Kimi Antonelli, abans que per un pilot experimentat com Sainz.

Carlos Sainz guanyador Ferrari / Foto: EFE
Carlos Sainz, després d'una carrera amb Ferrari / Foto: EFE

Alpine i Williams, sense opcions de victòria

Amb les portes tancades de McLaren, en estar les places de Lando Norris i Oscar Piastri blindades, així com també les d'Aston Martin, les úniques opcions que li queden disponibles a Carlos Sainz són Alpine, Williams i Sauber, ja que el madrileny ja ha descartat públicament fitxar per Haas. Tothom sap el|com de bo que és Carlos. Per què Mercedes no s'ha llançat a pel Carlos? És una cosa que no entenc. Encaixaria perfectament, també a Red Bull", ha afirmat recentment l'expilot Johnny Herbert.

El rumor que més força està agafant en els últims dies és el fitxatge de Carlos Sainz per Alpine, una escuderia que ja ha demostrat ser molt lluny de la zona alta, a més de no tenir massa opcions de millorar. I pitjor seria per a Carlos Sainz un futur de Williams, que encara està més lluny del nivell d'Alpine. "Williams? Sí, molt bé, han millorat, però no estan en condicions de donar-li a un guanyador de Grans Premis un cotxe per guanyar un títol, ni succeirà en els quatre o cinc pròxims anys... si és que succeeix".

Carlos Sainz Dakar / Foto: EFE
Carlos Sainz pare, en el Ral·li Dakar, amb un Audi / Foto: EFE

Sauber, futur Audi

En aquest sentit, l'opció més satisfactòria per a Carlos Sainz, pensant en el futur, podria ser Sauber, que malgrat que no tenir un gran monoplaça serà en un futur Audi, un dels equips que apunten a ser a la zona alta a partir del 2026, quan entrin les grans novetats que prometen variar l'estatus quo de la Fórmula 1. A tot això, cal afegir el contracte de Carlos Sainz pare amb Audi, amb el qual ha guanyat el Ral·li Dakar, la qual cosa podria apropar encara més les postures.

Johnny Herbert, tanmateix, es mostra escèptic sobre això. "Està la situació amb Audi, per descomptat, però seran campions el 2026? Ho dubto, perquè no és fàcil arribar i guanyar curses."