Poques vegades un pot ocultar la seva felicitat quan li donen una bona notícia. Aquest somriure ximple i que et surt de manera espontània, alhora que inevitable, quan et pregunten sobre aquesta situació en qüestió, denota que les coses han sortit com has volgut. Si no que li diguin a Jorge Martín, qui, amb un somriure d'orella a orella, en la prèvia del Gran Premi de Mugello, a casa de Ducati, va deixar caure que els primers contactes amb l'escuderia de Borgo Panigale s'han succeït i tots ells estan anant a bon port. La cara és el reflex de l'ànima i Martinator, si res no es torça, serà el company de Pecco Bagnaia al box vermell a partir de 2025.
És el que ha marcat, i ho porta fent d'un temps ençà, la prèvia de la setena cita de la temporada del Mundial de MotoGP, que ha portat tots els pilots a Itàlia, al mític circuit de Mugello. A falta d'oficialitat, tothom està pendent que la firma bolonyesa confirmi les paraules del '89', en una de prèvia en la qual tothom espera la primera victòria de Marc Márquez amb Gresini. Precisament, el '93', al costat d'Enea Bastianini és una altra de les 'potes' d'aquest etern dilema a Ducati, que està a prop de ser resolt.
Jorge Martín està pletòric davant de la possibilitat cada vegada més real de vestir de vermell|roig ����
— DAZN Espanya (@DAZN_ES) May 30, 2024
"La primera presa de contacte ha estat buena"#ItalianGP �������� #MotoGP ���� pic.twitter.com/5AYIDDdG2n
Marc Márquez necessita millorar en la qualy
Marc Márquez continua fent passos sòlids sobre la Desmosedici GP23, sobretot en el que a ritme de cursa es refereix. Ho ha demostrat àmpliament en els últims Grans Premis, on ha obrat fins a quatre miracles consecutius. A Le Mans, tant en l'esprint com diumenge, el tro de Cervera va protagonitzar dues remuntades només a l'abast d'uns quants elegits com ell. I no és fruit de la casualitat, perquè a Catalunya, de nou, després d'una mala classificació, el de Gresini va tornar a meravellar l'afició, remuntant des de la catorzena posició fins a la segona (dissabte) i fins a la tercera (diumenge).
En total, l'ilerdenc ha remuntat fins a 45 posicions en 2 Grans Premis, xifres només a l'abast de molt pocs, que posen de manifest una cosa molt positiva per a ell, però també negativa. I és que el més gran dels Márquez ha demostrat tenir un gran ritme de cursa, però, per contra, continua fallant a l'hora del time attack. És el principal deure de l'octocampió del món, trobar el límit de la Desmosedici en les 'cronos' per poder partir des d'una bona posició a graella, no esprémer tant el pneumàtic i, per tant, tenir més opcions de lluitar per la victòria, una cosa que tractarà de reparar durant aquest cap de setmana, mentre espera resoldre el seu futur.
"No passaré d'un equip satèl·lit a cap altre equip satélite"@marcmarquez93 explica els motius pels quals tanca la porta al Pramac Racing ����#ItalianGP �������� #MotoGP ���� pic.twitter.com/7v0qnYod4b
— DAZN Espanya (@DAZN_ES) May 30, 2024
El '93' ha tancat les portes, definitivament, a recalar en una altra estructura satèl·lit com el Pramac Racing, malgrat poder comptar amb l'última evolució de la Desmosedici, o del GasGas Tech3, de KTM, que sembla que completarà l'equip oficial amb Pedro Acosta i Brad Binder. Marc va adduir que no anava a canviar Gresini per anar-se'n a un altre equip no oficial i, d'aquesta manera, s'ha tancat diverses portes. Sembla que el català podria seguir en la seva actual firma si Ducati decideix proveir-lo de les últimes actualitzacions. La porta d'Aprilia també pot estar oberta, després de la recent retirada d'Aleix Espargaró.
Jorge Martín, més a prop de Ducati
Per la seva part, Jorge Martín arriba a la cita italiana més líder, si fos possible, amb un matalàs d'avantatge de 39 punts sobre el seu màxim rival, Pecco Bagnaia, en la lluita pel Mundial de MotoGP. El madrileny voldrà allargar la seva bona ratxa i celebrar aquest, quasi, fitxatge per Ducati amb una nova victòria. Malgrat la victòria a Montmeló, totalment insuficient, el torinès no va aconseguir retallar cap punt a Martinator i va perdre una unitat respecte al '89', que està sent molt més regular i constant.
Precisament, en un dels Mundials més ajustats que es recorda, el del Pramac ha après a mantenir la ment freda, conscient que no pot ser tan impulsiu i cometre els mateixos errors que l'any anterior, i que la regularitat i agafar punts en totes les curses marcaran la diferència. La pilota, pràcticament des de l'inici de la campanya, és a la teulada de Bagnaia que haurà d'arriscar per posar pressió al madrileny i retallar-li punts, mentre Márquez, a només dos punts del '1', sotja a l'ombra.