Quan el Barça es va traslladar a Montjuïc era més que evident que el nombre d'espectadors a l'estadi disminuiria. Són matemàtiques bàsiques: si passes de tenir 99.000 seients a tenir-ne 55.000, no pots tenir la mateixa audiència en viu. Però el que no va calcular la junta directiva és el nombre d'abonats que tindria el club amb aquest canvi. També s'esperava que el nombre baixés, però no d'una manera tan dràstica. 

La temporada passada va sorprendre el poc suport que van donar els aficionats de tota la vida. El club havia reservat 27.385 seients, la meitat de l'estadi, pels abonats, però només s'hi van apuntar 17.900 persones. Aquest curs, la xifra ha augmentat gairebé un 25% fins a arribar als 22.000, però segueix molt per sota del que el Barça esperava. I és que aquest número és molt semblant al de socis del Mallorca i es troba per sota del de l'Espanyol, que ha crescut molt amb el retorn a Primera Divisió. 

Per què la gent no vol anar al camp?

Mosaic Camp Nou 2
El Camp Nou ple a vessar / Foto: FC Barcelona

El que és més sorprenent de tot plegat és la radical baixada de socis del club. Fa dues temporades, quan encara es jugava al Camp Nou, el Barça comptava fins a 80.000 abonats. És cert que l'Estadi Olímpic potser no és tan atractiu, però que 58.000 espectadors que abans anaven al camp ara prefereixin veure els partits per televisió hauria de preocupar i fer pensar al club. Aquesta temporada, l'abonament a Montjuïc és només per la primera meitat, ja que s'espera que per la part final del curs ja es pugui tornar a l'Spotify Camp Nou, així que la xifra podria augmentar

Però, tot i això, el nombre segueix sent baix. També es podria pensar que, després d'una temporada en què no es va aconseguir cap títol i gran part de l'afició va perdre la il·lusió en molts moments, tornar a apujar els preus no és la millor solució. El Lluís Companys encara no és considerat "casa", i haver de pagar més diners per veure un equip incert a un estadi diferent del teu no ha estat gaire atractiu pel públic. 

Dani Olmo presentación Barça / Foto: EFE
La presentació de Dani Olmo pel Barça / Foto: EFE

La situació encara pot canviar

Com bé hem dit, però, la segona meitat de la temporada s'hauria de disputar a l'Spotify Camp Nou, que ja té dues graderies gairebé completades. Si no agafa la síndrome de la Sagrada Família, hauria d'estar acabat en pocs mesos i el nombre d'abonats hauria de créixer, si l'equip torna a mostrar el joc que l'afició vol. 

De moment, ni els fitxatges de Hansi Flick, Dani Olmo i Pau Víctor ni la possibilitat d'aterrar Nico Williams ha estat suficient per atraure l'afició. Tothom espera una millor temporada, però estan esperant a veure els resultats per a comprometre's i pagar l'abonament. Fins que no hi hagi resultats i il·lusió, la gent seguirà veient els partits des de casa, el que pot semblar contradictori, ja que l'afició és una gran part de l'èxit de l'equip. Veurem com evoluciona el suport al club en les pròximes jornades. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!