Ha estat un any increïble per als interessos d'Aston Martin. Fernando Alonso ha estat la gran notícia dels britànics, quan va arribar, per sorpresa, seduït pel projecte de futur de Lawrence Stroll. La resta és història. Ni en els millors somnis de la marca verda, ni del pilot d'Oviedo, no s'havien imaginat aconseguir uns resultats com els obtinguts a final de temporada. Si bé és cert que el tram final de l'AMR23 va deixar molt a desitjar, en el conjunt global, el monoplaça de l'equip anglès va rendir a un gran nivell, sobretot pilotat pel bicampió del món.
Amb ell, l'asturià va pujar al podi en vuit ocasions, fregant la gesta de desbancar a un intractable Max Verstappen, sobretot a Mònaco, primer en una qualy d'infart i després amb una mala decisió de pneumàtics en cursa, que li va privar d'assolir la glòria, i la tan anhelada 33. Aquest ha estat el gran compte pendent d'Aston Martin i de Fernando, poder obtenir, almenys, una victòria per posar el fermall d'or a un mundial per al record.
Fernando Alonso, il·lusionat amb l'AMR24
A l'equip de Lawrence Stroll estan decidits a continuar creixent a passos gegantescos. Aquesta temporada han fet un gran salt en la classificació de constructors, passant del setè lloc al cinquè, la qual cosa significa, també, una injecció superior econòmicament per als interessos d'Aston Martin. No obstant això, com va dir el propietari de l'equip, no volen quedar-se allà, i continuaran avançant per situar l'escuderia a dalt de tot de la taula.
Com a agraïment, també, al gran rendiment que està donant Fernando Alonso a bord del seu monoplaça, a la marca del magnat canadenc ja treballen per presentar el "germà petit" del AMR23. Un cotxe molt avançat i que sigui capaç de competir en qualsevol circuit, un dels grans 'deus' de l'antic bòlid del d'Oviedo, a més de la seva falta de velocitat punta en les rectes, que li feia perdre molt ritme.
El pilot de 42 anys, ara, en vol molt més, i en Silverstone ja treballen de valent perquè així sigui. Fernando confia que l'escuderia escolti les seves exigències per elevar el nivell del monoplaça i que estigui a l'altura de la seva qualitat i de la seva màgia, que li permet fer maniobres impossibles.
L'aleró, clau al nou monoplaça d'Aston Martin
El 29 de febrer, a Bahrain, més enllà de les possibles evolucions que vagin arribant durant el transcurs de la temporada, es mesurarà el treball dels enginyers d'Aston Martin. Abans, això sí, es presentarà l'AMR24. Serà el 12 de febrer, un dia abans que Ferrari, i dos abans de McLaren i Mercedes.
De moment, a compte de veure el seu rendiment en pista, des de l'equip verd asseguren que el nou monoplaça serà molt més eficient que l'actual, en el qual els alerons posteriors seran l'autèntica clau. "Estem intentant crear un cotxe que es pugui pilotar en tots els circuits i simplement canviant l'aleró posterior o el davanter per ser més fort", va dir Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin. Un desenvolupament que podria permetre a Fernando Alonso aconseguir la 33, i alguna més.