A Marc Márquez li ha sortit tot a cor què vols. L'octocampió, conscient del seu poder i influència en la graella, tenia preparat un pla que ha executat a la perfecció i que ho ha fet saltar tot pels aires. Després de diversos anys negres a Honda, marca amb la qual ho havia guanyat tot, el '93' va fer un pas enrere (per agafar impuls), firmant per una estructura satèl·lit que li ha permès tornar a demostrar per què és el millor del món, i és que amb Gresini el tro de Cervera ha tornat a saber-se competitiu.
La idea del més gran dels Márquez, que ha posat contra les cordes a Ducati, era la d'estar un sol any de transició a l'escuderia de Faenza, per després fer el salt a una oficial, en aquest cas la marca bolonyesa. Els italians, davant del temor de perdre Marc, que va dir que no anava a acceptar fitxar pel Pramac (la idea principal era que el '93 ocupés el seient de Jorge Martín i que aquest vestís de vermell a partir de 2025), van decidir desfer la seva elecció inicial, deixar plantat Martinator i pujar el tro de Cervera a l'equip oficial.
🤜🏻🤛🏻🔥 @ducaticorse pic.twitter.com/MCym18whkm
— Marc Márquez (@marcmarquez93) June 5, 2024
Marc Márquez prioritza l'aspecte esportiu a l'econòmic
Així doncs, a partir de l'any que ve, Márquez tindrà la millor moto de la graella, i tindrà totes les armes a la seva disposició per aconseguir la seva veritable comesa, guanyar el Mundial, igualar i superar Valentino Rossi en el nombre total d'entorxats. Per a això, comptarà amb Gigi Dall'Igna, conditio sine qua non, del '93' per firmar pels dos anys que el vinculen a la marca bolonyesa, el millor enginyer de tota la graella i el gran artífex de l'ascens de Ducati, amb aquesta Desmosedici que s'ha convertit en la millor muntura.
D'aquesta manera, Marc canviarà dues vegades d'equip en dos anys. Lluny del que pogués semblar, el '93', que a Honda era el pilot més ben pagat de la graella, ha renunciat a una gran suma de diners per prioritzar l'aspecte esportiu. Però Ducati no ha fet oficial el sou que percebrà l'octocampió del món, encara que distarà molt del que cobrava a la marca de l'ala daurada. Segons va informar la llista Forbes en el seu moment, Marc Márquez tenia un salari de 18 milions d'euros.
Márquez executa el seu pla
De fet, ja va renunciar a una gran suma de diners per recalar a Gresini, i es va arribar a especular que corria gratis, encara que no és del tot cert. De moment, no ha transcendit el sou de Marc Márquez a l'equip oficial de Ducati, tanmateix, això no serà un problema per a l'ilerdenc, que amb prou diners per viure, té per davant la difícil tasca de continuar conquerint Mundials. "Des del primer contacte amb la Desmosedici GP, vaig saber que el meu objectiu era moure'm a l'equip campió del món", va dir el '93' en les seves primeres paraules com a nou pilot de la marca bolonyesa.
"Estic content de poder fer aquest gran pas el 2025 i agraït per la confiança que Ducati ha posat en mi", va dir abans d'agrair-li a Gresini el seu treball: "Finalment, vull agrair a Nadia, Carlo, Michele, i tota la família Gresini Racing per obrir-me les portes del seu equip en un moment delicat de la meva carrera. Ara, continuarem gaudint i donant el màxim en el que resta de temporada, que és la meva prioritat."