El motociclisme és un esport en constant moviment i en el que totes les marques treballen a preu fet per millorar tant el nivell de les seves motos, com dels seus pilots. En una època mancada de grans figures, a excepció de Marc Márquez, després de les retirades de llegendes com Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa o Casey Stoner, entre molts altres, és inevitable buscar, en les categories inferiors a MotoGP, a futures referències de l'esport de les dues rodes, com ha passat amb Pedro Acosta.
I en Moto2 sembla haver nascut una d'aquestes 'perles' cridades a marcar una època en la categoria reina del motociclisme. Com el vigent campió de la categoria intermèdia, Pedro Acosta, és una altra de les grans promeses espanyoles i que seguirà els seus passos. Tant és així que Ducati, a qui el tauró de mazarrón se li va escapar en favor d'un KTM que va aconseguir els seus serveis, ja ha lligat al 'paisà' del murcià per a 2025, i evitar perdre un d'aquests pilots que lluitarà per aconseguir un títol de MotoGP en pocs anys.
Fermín Aldeguer és el nou Rossi
Es tracta de Fermín Aldeguer, a qui molts ja comparen amb Valentino Rossi per la seva manera de pilotar. El murcià va ser una de les grans sensacions del final de temporada passat, en la qual va anar de menys a més, i on va obtenir quatre victòries consecutives en les últimes quatre cites de la temporada. Un factor que li ha valgut per situar-se com el gran favorit per heretar el títol de Pedro Acosta, i convertir-se en el nou campió de la categoria intermèdia, per després fer el salt amb els 'grans'.
El seu nom va sonar, de fet, per fer el salt abans de temps a MotoGP, quan l'equip del mateix Rossi va estar sondejant el seu fitxatge davant de la sortida de Luca Marini a Honda. No obstant això, es va arribar a la conclusió que, als seus 18 anys, Aldeguer s'havia de mantenir un any més en Moto2 per acabar de desenvolupar-se abans de fer un salt molt important, per la qual cosa el VR46 va apostar per Fabio Di Giannantonio per a aquesta campanya. El que està clar és que el jove murcià, passi el que passi, seguirà els passos de Pedro Acosta i l'any que ve estarà a la graella de la categoria reina.
A Ducati no se li escapa la nova 'perla' del motociclisme
Ho farà de la mà del Prima Pramac Racing, que rep la muntura oficial de Ducati, la Desmosedici GP24, davant de la més que probable sortida del seu pilot emblema, Jorge Martín. Ni l'equip ni el pilot no han desmentit aquesta informació d'El Periódico, que assegurava que ja ha firmat amb la marca de Casole d'Elsa. Segons informa Marca, el de la Nyora té un precontracte amb Ducati, que va firmar fa uns mesos quan va visitar la seva fàbrica i va menjar amb Gigi Dall'Igna, en el qual està tot molt ben especificat.
Un contracte d'autèntic 'galàctic', que li assegura estar amb els ducatistas en la categoria reina durant quatre anys (2 +2), en funció d'uns objectius esportius fàcils de complir per a Fermín Aldeguer. Així doncs, si tot segueix el curs previst, serà sota la nòmina dels de Borgo Panigale durant quatre anys, unes condicions que ni tan sols té Pecco Bagnaia, que només ha firmat per dues campanyes. L'acord és tal que, segons apunta Marca, la intenció és fer-ho oficial durant les pròximes setmanes per alliberar de pressió al pilot, de cara a complir el seu objectiu de guanyar el mundial de la categoria intermèdia.
"Ara és massa aviat per parlar de MotoGP, però segur que és l'objectiu: lluitar aquest any en Moto2 pel Mundial i si guanyem anar a MotoGP com a campió", afirmava el de la Nyora quan li van preguntar sobre la possibilitat d'anar amb Ducati l'any que ve.