Un dels grans serials de les últimes setmanes de la Fórmula 1, el futur de Carlos Sainz, ha arribat al seu final. L'actual pilot de Ferrari correrà les 2 pròximes temporades a Williams, un equip històric de capa caiguda que aspira a tornar als vells i gloriosos temps de la mà de Sainz. El pilot madrileny, a qui Ferrari li va obrir les portes de sortida just abans de començar l'actual temporada en anunciar el fitxatge de Lewis Hamilton, va apostar per la calma, per no precipitar-se, per la qual cosa en les últimes setmanes ha valorat totes les opcions que tenia a sobre de la taula, fins a decantar-se per Williams. "Estic molt content d'anunciar que m'uniré a Williams Racing a partir del 2025. No és cap secret que el mercat de pilots d'aquest any ha estat excepcionalment complex per diverses raons i que m'ha portat algun temps anunciar la meva decisió. Tanmateix, estic completament segur que Williams és el lloc adequat perquè continuï el meu viatge a la F1 i estic molt orgullós d'unir-me a un equip tan històric i reeixit, on molts dels meus herois de la infantesa van córrer en el passat i van deixar la seva empremta en el nostre esport", ha afirmat Carlos Sainz després de l'anunci.
Tot es va començar a precipitar divendres passat, quan el pare de Carlos Sainz i el mànager del pilot, Carlos Oñoro, es van reunir amb els dirigents de Williams a Spa. Poc després, des de l'equip britànic filtraven que l'operació estava al 50%. "Seria un orgull i un plaer per a un equip com el nostre tenir un pilot com Carlos", va afirmar James Vowles, cap de Williams, que al final ha aconseguit convèncer el pilot madrileny.
De Red Bull a Audi i Alpine
Abans de decantar-se per Williams, Carlos Sainz va valorar les diferents opcions que li van sorgir per continuar competint a la Fórmula 1, una vegada va tenir clar que Ferrari apostava per la dupla Hamilton-Leclerc per al futur. La primera opció que es va plantejar va ser la de Red Bull, pels rumors que l'escuderia austríaca anava a prescindir de Sergio Pérez. A poc a poc, però, aquesta opció es va anar diluint i va sorgir amb força el pla que Carlos Sainz fos el líder de la futura escuderia Audi, justament l'equip amb el qual el seu pare competeix en el Ral·li Dakar.
Malgrat que el projecte d'Audi és atraient, no deixa de ser una aposta arriscada i de futur, per la qual cosa Sainz el va acabar desestimant. També va tenir a sobre de la taula la possibilitat de fitxar per Alpine, amb la insistència de Flavio Briatore, encara que ja llavors les converses amb Williams estaven avançades.
Williams vol recuperar la glòria
Amb 9 Mundials de Constructors i 7 de pilots, Williams és una de les grans llegendes de la Fórmula 1. Per l'escuderia britànica han passat estrelles del nivell de Nigel Mansell, Damon Hill, Nelson Piquet, Alain Prost o Jacques Villeneuve, l'últim pilot que va aconseguir el Mundial de la Fórmula 1 amb Williams, el 1997. Des d'aleshores ha plogut molt i Williams no ha tornat a tocar la glòria, passant a ser una escuderia de la zona mitja baixa de la graella.
Amb motors Mercedes, James Vomles al comandament i Carlos Sainz com a cap de files, Williams espera ser a la zona alta a partir de la pròxima temporada, un projecte tan complicat com ambiciós. "He parlat amb mil enginyers i és una loteria allò de 2026... però ull que 2025 val el mateix", va afirmar recentment Sainz, que ja estava donant pistes sobre el seu futur. L'elegit ha estat Williams.