El fitxatge de Marc Márquez per Ducati no ha deixat indiferent ningú. El Gran Premi de Mugello (Itàlia) va marcar un abans i després. Jorge Martín arribava al país transalpí com el gran favorit per acompanyar Francesco Bagnaia a Ducati, però finalment pilotarà a Aprilia el 2025 i serà Marc Márquez qui compartirà equip amb l'italià. El fitxatge del vuit vegades campió del món per Ducati ha tingut conseqüències, l'última, una ruptura.

Pramac Racing se separa de Ducati

Encara no és oficial, però tal com avança Sky Sports, després de dues dècades d'unió, Pramac Racing se separarà de Ducati a finals de 2024 i correrà amb Yamaha la pròxima temporada. El termini de Pramac per decidir la seva continuïtat o no amb Ducati acaba aquest diumenge, el dia de la cursa en Assen i sembla que ja han pres la decisió definitiva, acceptant l'oferta de Yamaha i desmantellant una mica més Ducati.

Jorge Martín durant el GP de Mugello / Foto: Europa Press

Pramac firmarà per dos anys amb Yamaha

En línia amb la informació publicada, l'equip italià ha firmat un contracte de dos anys amb la marca d'Iwata. D'aquesta manera, Pramac Racing correrà amb Yamaha, almenys, en 2025 i 2026, quan entrarà en vigor el nou reglament tècnic. Amb l'anunci oficial d'aquest moviment, que s'espera que es faci en les pròximes hores, Yamaha recuperarà les seves quatre motos, mentre que Ducati es quedarà amb sis. Només faltarà conèixer els qui seran els dos encarregats de pilotar les Yamaha de Pramac.

Des del fitxatge de Marc Márquez per l'escuderia italiana, aquest serà el quart moviment que provoca a Ducati. Jorge Martín va fitxar per Aprilia, Enea Bastianini ho va fer amb KTM, mentre que Marco Bezzecchi serà company de Martín a Noale i ara Pramac Racing firma amb Yamaha.

Marc Márquez en el podi / Foto: EFE

Marc Márquez i Jorge Martín s'han tornat a veure les cares aquest dijous en la prèvia del GP d'Assen, en una roda de premsa en la qual ambdós han parlat dels seus respectius futurs. El català va parlar de com es va produir el seu moviment a la Ducati oficial: "Jo amb qui he parlat ha estat amb Giggi Dall'Igna (enginyer en cap i màxim responsable de Ducati), que va venir després de la cursa a Mugello i ens va informar tant a mi com a Jorge de la seva decisió. Em va dir que vist el meu rendiment amb la moto de 2023, el lloc per a la moto oficial era per a mi, i va assenyalar que podia aportar molt a l'equip, i per això intentaré donar el màxim tant aquest any com el pròxim".

Per la seva part, Jorge Martín va assegurar estar més que satisfet pel seu fitxatge per Aprilia: "Em sento molt alliberat, estic supertranquil i content. El meu somni era ser pilot oficial, tenir un suport a nivell oficial i que un projecte vagi entorn de mi".